رییس سازمان حمایت عواملی نظیر رشد نقدینگی، تغییرات نرخ ارز، قیمت‌های جهانی، رشد دستمزدها، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و افزایش قیمت مواد اولیهرا از مولفه‌های اثرگذار بر رشد قیمت‌ها دانست و گفت: این عوامل باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و مردم باید افزایش منطقی نرخ کالاها را بپذیرند.

به گزارش ایسنا، سیدجواد تقوی - رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان - در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: در مدیریت بازار فرایندی را کنترل می‌کنیم که شامل توزیع و نظارت و بازرسی است.

وی افزود: شبکه مدیریت بازار مشکلات ساختاری از تامین تا نظارت و بازرسی دارد و در مواقعی که شرایط بحرانی می‌شود این مشکلات تشدید می‌شود.

او شرایط اقتصادی فعلی را از دوران جنگ تحمیلی سخت‌تر دانست و با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمندی یارانه‌ها یکی از هفت محور تحول نظام اقتصادی است و برای اصلاح وضعیت اقتصادی باید سایر محورها نظیر نظام مالیاتی، بهره‌وری، نظام گمرکی و ... اصلاح شود.

وی افزود: از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 15 میلیون و 500 هزار بازرسی در کشور از واحدهای صنفی و تولیدی انجام شده و یک میلیون و 200 هزار پرونده تخلف تشکیل شده است و ارزش تخلفات صورت گرفته در این مدت 85 هزار میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 21352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =