خشکسالی که به محصولات ذرت و گندم آمریکا آسیب زد و تداوم رکودزنی قیمتها، بهبود تولید در سال جاری که برای افزایش موجودی انبارهای جهانی مورد نیاز است را تهدید می کند.

برایس اندرسون، هواشناس کشاورزی در موسسه دی.تی.ان که اطلاعات آب و هوایی را برای بازارهای کشاورزی فراهم می کند، در یک مصاحبه تلفنی از اوماهای نبراسکا گفت:اگر یک تغییر ناگهانی به سمت شرایط خیلی مرطوب نباشد، قطعی به نظر می رسد که خشکسالی به فصل کاشت یا حداقل تا فصل بهار ادامه پیدا کند.
وی افزود: در دهه 1930، یک دوره چهار یا پنج ساله خشکسالی بود.خشکسالی سال گذشته آمریکا که بدترین خشکسالی این کشور از دهه 1930 بود، قیمت ذرت و سویا را به حداکثر آن تاکنون رساند، هزینه مواد غذایی را به بالا سوق داد و موجب شد کشاورزان آمریکای جنوبی کشت این محصولات را افزایش دهند.
گروه گلدمن ساچز در تاریخ 11دسامبر 2012 (21 آذر) با پیش بینی افزایش قیمت ها اعلام کرد، ریسک فزاینده تولید ممکن است در سال 2013 نیز کشاورزان را ناامید کند.آمریکا بزرگترین تولید کننده ذرت و دومین تولید کننده سویا در جهان است.
جیم دیل ، هواشناس ارشد در موسسه خدمات هواشناسی بریتیش ودر سرویسز ، با اشاره به مدلهای کامپیوتری گفت: هیچ نشانه ای مبنی بر تغییر وضعیت آب و هوا وجود ندارد که نشان دهد خشکسالی در آمریکا کوتاه مدت است.
ذرت امروز روی تابلوی تجاری بازار شیکاگو، 875/6 دلار در هر بوشل معامله شد.
ارزش این محصول در مقایسه با رکورد هشت دلار و 49 سنتی آن در ماه اوت (11 مرداد تا 10 شهریور)، به دلیل کاهش نگرانیهای مربوط به عرضه جهانی این محصول، 19 درصد کاهش یافته است.
هر بوشل سویا نیز امروز در بازار شیکاگو به قیمت 13 دلار و 84 سنت معامله شد.
بهای سویا نیز در مقایسه با قیمت بالای 6825/17 دلاری آن در پایان سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.بهای این دانه روغنی در تاریخ چهارم سپتامبر 2012 (14 شهریور) به 17 دلار و 89سنت رسید.

کد خبر 22209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =