طرح واگذاري اختيارت و وظايف سازمان غذا و دارو به بخش خصوصي، موضوع هشتمين جلسه از كارگروه صنايع غذايي اتاق ايران بود كه با حضور رئيس سازمان غذا و دارو در محل اتاق ايران برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، اين طرح در قالب يك سامانه يكپارچه پايش انجام مي‌شود و قرار است با همكاري فعالان بخش خصوصي، اطلاعات مربوط به پروانه‌هاي صادر شده، در اين سامانه ثبت و سازمان غذا و دارو صرفاً بر اين فرآيند نظارت كند.
 
اين سامانه كه چند ماه است فعاليت خود را به صورت آزمايشي آغاز كرده است، با كاهش بروكراسي صدور پروانه‌هاي توليد، مانعي بزرگ را از سر راه تنوع توليدات محصولات غذايي برمي‌دارد.
 
در اين جلسه، رئيس و اعضاي كارگروه صنايع غذايي ضمن تشكر از اين اقدام سازمان غذا و دارو در جهت تسهيل فعاليت‌هاي بخش خصوصي و توليدكنندگان صنايع غذايي، به بررسي و ارائه ساز‌و‌كارهاي آموزشي و ترويجي لازم براي فراگير شدن عضويت فعالان اقتصادي در اين سامانه پرداختند.
 
«شاهرخ ظهيري» رئيس كارگروه، با بيان اين‌كه بايد از فرصت ايجاد شده نهايت استفاده را كرد، از همه تشكل‌ها خواست تا در اين زمينه با كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي همكاري كنند.
 
در اين زمينه مقرر شد مكانيزم آموزشي و فراخوان عضويت در سامانه از طريق اداره‌ها غذا و داروي استان ها و تشكل‌هاي مربوطه صورت گيرد.
 
در ادامه اين جلسه «علي موحد» با اشاره به غير بهداشتي بودن توليد نان در كشور و كاربرد جوش‌شيرين در توليد نان، خواستار نظارت بيش‌تر سازمان غذا و دارو بر فرآيند توليد نان در كشور شد.
 
روغن و سهميه‌بندي آن موضع ديگري بود كه در كارگروه صنايع غذايي مطرح شد. دبير سنديكاي صنايع كنسرو ايران در اين زمينه گفت: «كارخانه‌جات روغن، سهميه اعضاي سنديكا را به موقع تحويل نمي‌دهند و توليدكنندگان محصولات غذايي، مجبور به تهيه روغن مورد نياز خود از بازار آزاد و واسطه‌ها هستند.»
 
وي در ادامه به مشكل ايجاد شده براي توليدكنندگان كنسرو ماهي اشاره كرد و گفت: «با وجود موافقت سازمان استاندارد با پر بودن 70 درصد از قوطي كنسرو ماهي با تركيبي از آب و روغن، وزارت بهداشت هم‌چنان بر پر بودن 80 درصد از آن اصرار مي‌كند.»
 
وي خواستار رسيدگي به اين موضوع از سوي سازمان غذا و دارو شد. هم‌چنين به گفته وي، تركيب آب و روغن هم از نظر صرفه اقتصادي و حفظ امگا 3 موجود در ماهي، بسيار مناسب‌تر است و قدرت رقابت را به توليدكننده ايراني باز مي‌گرداند.

http://www.foodpress.ir/upload/ghaza03.jpg
http://www.foodpress.ir/upload//ghaza02.jpg

http://www.foodpress.ir/upload///ghaza01.jpg

کد خبر 22623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =