به دنبال کشف گوشت اسب در غذاهای آماده نستله، این شرکت اعلام کرد دو نوع غذای آماده خود را از بازار ایتالیا و اسپانیا جمع آوری می کند.
شرکت نستله که بزرگترین شرکت تولید کننده مواد غذایی و کشاورزی جهان به شمار می آید طی بیانیه ای اعلام کرد با توجه به جنجالی که بر سر استفاده از گوشت اسب به جای گوشت گاو در اروپا در گرفته است مواد غذایی نستله آزمایش شده اند که در دو دسته از غذاها دی ان ای اسب پیدا شده است.
به موجب این بیانیه نستله بلافاصله دستور جمع آوری دو غذای آماده که به شکل پاستاهای آماده با گوشت گاو در ایتالیا و اسپانیا به فروش می رفت صادر کرده است.
نستله تاکید کرد علاوه بر این دو غذا، یک نوع خوراک لازانیای آماده را که برای صنایع غذایی فرانسه تولید می شد به علت پیدا شدن اثر گوشت اسب در آن از بازار خارج خواهد کرد.به موجب این بیاینه، میزان گوشت اسب پیدا شده در این خوراک های آماده بیش از یک درصد بوده است.
نستله تاکید کرد این غذاها افراد را دچار مشکل یا بیماری نمی کنند اما با توجه به این که ادعای نستله بر روی برچسب های غذا مبنی بر استفاده از گوشت گاو با محتویات غذا یکی نیست این غذاها را جمع آوری می کند.این گروه سوئیسی تاکید کرد آزمایش های جدید بر روی سایر مواد غذایی تولیدی نستله در سراسر اروپا ادامه دارد.گروه توزیع کننده لیدلLidl نیز اعلام کرده اند غذاهای حاوی گوشت اسب را که به جای گوشت گاو عرضه شده بودند از فروشگاه های خود در سوئد، فنلاند، دانمارک و بلژیک بیرون کشیده اند.

کد خبر 22645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =