فود پرس- روغن نباتی "چین چین" از 15 اسفند ماه توسط شرکت به پخش در سراسر کشور توزیع می شود.

هر چند آغاز توزیع روغن چین چین توسط شرکت به پخش، حکایت از آن دارد که رابطه دیرینه به پخش و صافولا بهشهر، رو به تیرگی نهاده و توزیع روغن نسترن تولیدی شرکت صنعتی بهشهر که قرار بود توسط به پخش انجام شود، منتفی شده است ولی همچنان مدیران به پخش مدعی رابطه خوب با شرکت صافولا بهشهر هستند به طوری که دکتر علیرضا شریفی، مدیرعامل به پخش در گفت و گو با خبرنگار "فودپرس"  ضمن ابراز خوش بینی  در خصوص حل مشکلات گفت: اختلاف حسابهای جزئی در دفاتر دو شرکت وجود دارد که در مذاکرات پیش روی ، حل و فصل خواهد شد .
وی در  خصوص ارتباط مالکانه روغن چین چین با به پخش و گروه توسعه صنایع بهشهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر، شرکت به پخش وارد حوزه تولید روغن نباتی نشده و روغن چین چین، محصول شرکت آریا ملل زرین است که سالها در تولید روغن نباتی فعالیت داشته است .
وی افزود: روغن شرکت مذکور در گذشته، با نام تجارتی "ایلیکا"، توسط شرکت پخش البرز توزیع می شد که اکنون با نام تجارتی چین چین، وارد سبد توزیع محصولات شرکت به پخش شده است، هرچند ممکن است تولید و توزیع آن، تحت نام تجارتی ایلیکا، کماکان به صورت موازی ادامه داشته باشد که البته به تصمیم هیات مدیره شرکت مذکور بستگی دارد.
http://www.foodpress.ir/upload/maye21.jpg

در همین راستا سلیمان رحیمی عضو  هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آریا ملل زرین نیز در گفت و گو با خبرنگار "فودپرس" اعلام کرد: در حال حاضر روغن چین چین با برون سپاری از طریق کارخانجات نرگس شیراز، پرتو دانه خزر و روغن نباتی جهان، در حال تولید است ضمن این که خرید حدّاقل یک کارخانه تصفیة روغن نباتی نیز، به تصویب هیات مدیره شرکت آریا ملل زرین رسیده و در دستور کار شرکت قرار دارد . 
وی استراتژی تولید روغن را استراتژی تدوین شده در گذشته اعلام و تأکید کرد که این استراتژی، ربطی به جدا شدن شرکت صافولا بهشهر از به پخش ندارد و درگذشته نیز این شرکت، تولید روغن ایلیکا را در دست داشته است اما در پی خروج لادن از سبد توزیع محصولات شرکت به پخش، این استراتژی با هدف کسب سهم بازار 20درصدی در سال 1395، بازنگری شده و برنامه های عملیاتی و نیز نقدینگی لازم برای آن ، تدارک و تأمین شده است.

به گفته رحیمی، در حال حاضر روغن خام مورد نیاز به صورت آزاد تهیه می شود و تدابیری اندیشیده شده که در سال آینده روغن عمده مورد نیاز شرکت از طریق واردات تهیه شود.
 مدیر عامل شرکت آریا ملل زرین در پاسخ به سوالی در مورد توجیه اقتصادی تصفیه روغن نباتی با روغن خام آزاد خاطرنشان کرد: حضور در بازار با بالاترین کیفیت و به هر قیمت هدف فعلی شرکت است.
وی افزود: هر چند تولید روغن نباتی با روغن خام آزاد در شرایط کنونی فاقد توجیه اقتصادی است، اما رویکرد شرکت در این خصوص  رویکردی بلند مدت است و هیات مدیره شرکت تحمل زیان را در فاز اول اجرای پروژه پذیرفته است.

رحیمی تصریح کرد: مطالعات میدانی گسترده صورت گرفته نشان می دهد که نام تجارتی "چین چین" انتخاب بسیار مناسبی برای روغن بوده و از جذابیت فوق العاده ای برخوردار است.
به گفته وی در حال حاضر چین چین دومین سهم بازار رب گوجه فرنگی و برخی دیگر اقلام FMCG را از آن خود کرده و در آینده بسیار نزدیک به رهبر بازار این کالاها تبدیل خواهد شد.
رحیمی همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال 1395 سهم بازار روغن چین چین از 20درصد فراتر رود.

کد خبر 22736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    9 1
    روغن لادن باهمت کارکنان و فروشندگان بهپخش به جایگاه فعلی رسیده است و دیر هنگام نخواهدبود که بازار روغن کشور ، مجددا و البته این بار با برند چین چین در سیطره بهپخش قرار گیرد. برند لادن فرزند خلف صنابع روغن کشور بوده که البته در یک سوء مدیریت فاحش، به مالکیت غیر ایرانی واگذار شده است. لادن به مثابه خرمشهر زمان جنگ است که در سیطره مالکیت عربی گرفتار آمده است بازخواهیم ستاندش و دوباره نغمه لذت بخش مالکیت ملی در زمان مصرف روغن لادن ،زینت بخش سفره هایمان خواهد بود. آن روز دیر نخواهد بود و سلاح ما در این نبرد تجاری چیزی نیست جز برند چین چین هم با هم به افتخار رویش واقتدار برند روغن چین چین تلاش خواهیم نمود
  • ظهیری ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 0
    با بخش زیادی از نظر نیما موافقم و اطمینان دارم پیروز میشویم و دوباره، افتخارات گذشته به پخش را تجربه می کنیم. انشاالله