رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران گفت: 11 میلیون تن شیر خام در گرو اجرای تعهدات کارخانه‌های لبنی است.

سیروس روستا در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده و بهبود شرایط دامداران، روند رو به رشدی در تولید شیر به وجود آمده است اما برخی مشکلات همچون اجرا نشدن تعهدات از سوی کارخانه‌های لبنی باعث نوسانات بسیاری در روند تولید شیر شده است.
وی افزود: برای پیشگیری از بروز این مشکلات، کارگروهی تشکیل شده تا در سال آینده در صورت تولید مازاد شیر، آن را به شیر خشک تبدیل کرده و برای صادرات آن برنامه‌ریزی شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران با انتقاد از اجرا نشدن تعهدات از سوی کاخانه‌های لبنی برای پرداخت به موقع بهای شیر خام، گفت: در صورتی که دامداران با خیال راحت بتوانند تولید کنند و بهای شیر خام فروخته شده را به موقع و برابر با قیمت مصوب دریافت کنند، تا پایان سال حدود 11 میلیون تن شیر تولید می‌شود.
روستا با اشاره به تعیین قیمت 930 تومان برای هر کیلوگرم شیر خام با 3.2 درصد چربی و بار میکروبی 100 هزار، گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها از پرداخت بهای شیر خام با قیمت مصوب به دامداران امتناع کرده و به جای پرداخت دو ماهه، پرداخت بهای شیر را بیش از سه ماه به تعویق می‌اندازند.
بر اساس مصوبه‌ ستاد تنظیم بازار از ابتدای مهر ماه شیرخام ممتاز (3.2 درصد و بار میکروبی 100 هزار) باید کیلویی 930 تومان از دامدار خریده شود و کارخانه‌های لبنی نیز موظف هستند بهای این محصول را دو ماهه بپردازند.

کد خبر 22747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =