۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲

 جلسه امروز ستاد تنظیم بازار به دلیل عدم حضور برخی از وزیران عضو کارگروه بدون مصوبه و نتیجه‌گیری خاص پایان یافت.

حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: قرار شد با توجه به نیمه‌کاره ماندن جلسه‌ امروز در هفته‌های آینده نسبت به قیمت‌گذاری جدید روی کالاهای اساسی تصمیم‌گیری شود.

پیش از این براساس مصوبه‌ بانک مرکزی تصمیم گرفته شد ارز مرجع واردات کلیه‌ کالاها به جز گندم، جو، ذرت و سویا حذف شود. براساس اظهارات مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از این پس هیچ‌ یک از کالاهای وارداتی به غیر از چهار قلم کالای فوق برای واردات ارز مرجع نمی‌گیرند.

البته موضوع در مورد واردات روغن کمی متفاوت‌تر بود و در حالی که تصمیم بر این بود که روغن به صورت تلفیقی با ارز مرجع و مبادله‌ای وارد شود، قیمت آن ناگهان در بازار تا 40 درصد افزایش یافت.

البته پیش از ابلاغ مصوبه بانک مرکزی نیز برچسب قیمت روی روغن‌های خوراکی تغییر کرده و گواه از افزایش قیمت این کالا می‌داد که پس از رسمی شدن اعلام خبر عدم اختصاص ارز مرجع به واردات این کالا انجمن تولید‌کنندگان روغن افزایش 40 درصدی این کالا را اعلام کرد.

در حال حاضر نیز مقرر شده واردات روغن توسط شرکت بازرگانی دولتی با ارز مرجع انجام شود و بخش خصوصی نیز با ارز مبادله‌ای این کالا را وارد کند.

کد خبر 23257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =