رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از برگزاری دوره‌های آموزشی برای یک میلیون و 278 هزار و 548 نفر روز در قالب 7052 دوره بازآموزی و نوآموزی خبر داد.

محسن موحدیان‌عطار به خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، سازماندهی دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در قالب تشکل‌های خصوصی است که در این راستا ساماندهی شبکه خدمات فنی مهندسی در قالب 2600 شرکت با حدود 24 هزار عضو در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی در حوزه آموزش و پژوهش، اظهار کرد: 75 دوره طراحی و اجرای سیستم‌های تحت فشار را با همکاری دفتر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در کلیه استان‌ها با عملکرد 32 هزار نفر روز آموزش و 43 دوره آموزش تخصصی ویژه کارشناسان رسمی در هشت گرایش تحصیلی با عملکرد 14 هزار و 235 نفر روز آموزش برگزار کرده‌ایم.

موحدیان‌عطار اجرای دوره‌های کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تعداد 28 هزار و 500 دانش‌آموخته کشاورزی، ساماندهی کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در قالب 1050 کیلینیک با حدود 4500 نفر کارشناس عضو و همکاری در تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای راه‌اندازی شرکت‌های خدمات بیمه کشاورزی در استان‌ها از سوی صندوق کشاورزی به تعداد 630 دفتر و 5500 کارگزار بیمه کشاورزی را از اهم اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی برشمرد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور راه‌اندازی شبکه مدیریت دانش و اطلاعات کشاورزی از تدوین مقررات، استاندارد‌ها و ضوابط تولید، ادامه روند استقرار و اجرای نظام گلخانه‌ای در کشور، ایجاد شبکه پایش و گواهی محصولات سالم و استاندارد را به عنوان طرح‌های در حال اجرای این سازمان یاد کرد.

وی با اشاره به وضعیت تحصیلی اعضای سازمان نظام منهدسی کشاورزی گفت: در حال حاضر 1284 نفر فارغ‌التحصیل مقطع دکترا، 14 هزار و 762 نفر کارشناس ارشد و 169 هزار و 544 نفر کارشناس عضو این سازمان هستند.

به گفته موحدیان‌عطار ورود به سازمان برای همه دانش‌آموختگان آزاد است و افراد در صورت تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی می‌توانند فعالیت کشاورزی انجام دهند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: ثبت‌نام و دریافت کارت عضویت در سازمان، صلاحیت ورود به حرفه‌های کشاورزی را تعیین نمی‌کند بلکه تشخیص صلاحیت و ایجاد رتبه از طریق آزمون‌ها و فراگیری آموزش‌های لازم مدنظر قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: هم اکنون بیش از 32 هزار عضو حقیقی دارای پروانه اشتغال و بیش از 6000 عضو حقوقی دارای رتبه‌بندی‌ سازمانی و مجوز ورود به بازار کار وجود دارند.

کد خبر 23451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =