مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون ۲ میلیون تن گندم به نرخ تضمینی خریداری شده است و ما نمی‌دانیم بقیه تولید گندم که وزارت جهاد کشاورزی آمار آن را اعلام می‌کند کجاست، از خودشان بپرسید.

عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تاکنون دو میلیون تن خرید تضمینی گندم انجام شده است.

وی در واکنش به این سوال که پس آمارهایی که وزارت جهاد درباره تولید 12 میلیون تن گندم ارائه می‌کند، کجاست و مابقی گندمی که تولید شده است به چه کسی فروخته می‌شود، اظهارداشت: هرکسی به ما گندم بفروشد می‌خریم، از وزارت جهاد بپرسید که 12 میلیون تن گندمی که آمار می‌دهند، کجاست. در حال حاضر این گندم‌هایی را که آقایان می‌گویند در سیلوهای کشور نیست.

* نان در دولت دهم گران نمی‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این سوال که قیمت گندم، آرد و نان چگونه خواهد بود، گفت: ما انتظار داشتیم تا تعدیل قیمت نان، گندم و آرد محقق شود، اما فعلاً بنایی برای تغییر قیمت‌ها وجود ندارد و می‌توان گفت در دولت دهم نان گران نمی‌شود.

* دربه‌در به دنبال بهمنی هستیم

وی افزود: پول کشاورزان را به ساعت پرداخت می‌کنیم، اما این به معنای آن نیست که منابع این پرداختها در اختیار ما قرار می‌گیرد، چرا که دوستان ما در ستاد هدفمندی یارانه‌ها و بانک مرکزی همکاری لازم را نمی‌کنند و پول خرید تضمینی گندم را از منابع داخلی خودمان می‌دهیم.

قبادی گفت: دربه‌در به دنبال بهمنی هستیم تا بتوانیم ارز مورد نیاز کالای اساسی را تامین کرده و یا پول خرید تضمینی گندم را دریافت کنیم.

* ذخایر کالاهای اساسی برای ماه رمضان ایده آل است

وی در مورد ذخایر کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان، گفت: خوشبختانه ذخایر برنج، روغن، شکر، مرغ ، گوشت و نهاده‌های دامی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد.

کد خبر 24035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهزاد زیادی ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام یارانه اغنیا را به گندم اختصاص دهند.از کشاورزان گرانتر از دلالان خرید کنند.تا باعث افزایش تولید شود.به توانگران صنعتی بهادهند.