صنایع غذایی> اقتصاد غذا - پیرو درج مطلب در خبرگزاری ایسنا مورخ 22 تیرماه 1394 به نقل از دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با عنوان «عاشقان شکلات بدون جانشین خرید کنند!» جمشید مغازه ای دبیر این انجمن ضمن تکدیب مطالب عنوان شده توضیحاتی را ارایه کردند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا، در این توضیحات آمده است:

در لید مطلب منتشر شده ایسنا به نقل از دبیر انجمن، آمده است که استفاده از جایگزین های کره کاکائو ممنوع گردیده است و به هیچ عنوان نباید از این جایگزین ها استفاده شود، که البته نقض این موضوع، فرمول جهانی استفاده از کره کاکائو و جایگزین کره کاکائو در تولید شکلات است که کارشناسان مربوطه و کلیه برندهای بزرگ تولیدی جهان می دانند که این ممنوعیت غیر ممکن و  غیر کارشاناسانه  بوده و تکذیب می گردد.

لازم بذکر است جانشین کره کاکائو در تمام کشورها کاربرد دارد و دارای مضرات منتشر شده نمی باشد، این در حالیست که با توجه به مزایای ویژه از قبیل نقطه ذوب بالاتر نیز گاها در صنعت و در فصول متفاوت می بایست در فرمول تولید باشد.

 استفاده از این قبیل جایگزین ها در روکش های شکلات، بستنی ها و حتی در قنادی ها الزامی است و حتی کره کاکائو نمی تواند به جای جایگزین خودش نیز  استفاده شود.

کد خبر 24112606bbdf4ba28d4a2990fba07d02

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =