بعد از انتخاب محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از سوی رئیس جمهور به سمت رئیس دفتر، اکنون رایزنی ها برای انتخاب رئیس جدید پارلمان بخش خصوصی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با انتصاب محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور، اکنون خبرها حکایت از آغاز رایزنی های شبانه برای انتخاب رئیس جدید پارلمان بخش خصوصی دارد. او که مورد اعتماد و وثوق بخش خصوصی و دولتی کشور در سالهای ریاست خود بر اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بود، اکنون راه پاستور را در پیش گرفته است.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی ، انتصاب وی به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور را برگ برنده ای در اختیار بخش خصوصی می دانند چراکه وی و سوابقش نشان می دهد دیپلماسی و قدرت چانه زنی وی برای پیشبرد اهداف بخش خصوصی در سالهای گذشته بی ثمر نبوده است.

در این میان، اما رایزنی ها برای انتخاب رئیس جدید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران آغاز شده است و از افرادی همچون یحیی آل اسحاق، علاء میرمحمد صادقی، محمود اسلامیان و اسداله عسگراولادی نام برده می شود. البته شانس آل اسحاق برای تصدی ریاست اتاق بازرگانی بیش از سایر گزینه های دیگر عنوان شده است.

البته محمد نهاوندیان رئیس اتاق ایران، روزهای پرمشغله و رفت و آمدی را درماههای گذشته گذراند. به هرحال باید منتظر بود و دید که جایگاه بخش خصوصی در دولت جدید چه خوهد بود و آیا انتصاب محمد نهاوندیان به عنوان یکی از نزدیکان رئیس جمهور، بارقه امید بخش خصوصی را روشن تر خواهد کرد؟

 

کد خبر 24537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =