رییس فراکسیون تولید ملی و اشتغال با اشاره به حضور سه وزیر پیشنهادی کشور، صنعت، و جهاد کشاورزی در جلسه امروز این فراکسیون از حمایت نمایندگان عضو این فراکسیون از این سه وزیر پیشنهادی خبر داد.

 

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار نمایندگان عضو این فراکسیون با وزیر پیشنهادی کشور گفت: دیدگاه نمایندگان این بود که وزیر کشور باید متناسب با مسوولیتش، اختیار داشته باشد و احساس نکند که مسوولیتی ندارد، ما معتقدیم وزیر کشور باید در عزل و نصب مدیران داخلی کشور و استانداران به گونه‌ای عمل کند که این افراد همگام با دولت در جهت تولید و پویایی اقتصادی کشور تلاش کنند و تحول اقتصادی متناسب با نیاز مردم شکل گیرد.

 

وی با اشاره به تجربه طولانی همکاری رحمانی فضلی با مجلس و تصدی ریاست دیوان محاسبات افزود: پیش‌بینی این است که این همکاری و همدلی بین مجلس و ایشان وجود دارد و اعضای فراکسیون نیز از ایشان حمایت می‌کنند تا ان‌شاءالله با رای بالایی به کابینه دولت یازدهم راه پیدا کنند.

 

نماینده مردم گرمسار در مجلس با اشاره به اظهارات مطرح شده در دیدار اعضای فراکسیون تولید ملی با وزیر صنعت نیز یادآور شد:

 

ما معتقدیم راه نجات اقتصاد کشور حمایت از تولید است و اگر بخواهیم از تولید حمایت کنیم، باید واحدهای تولیدی تعطیل شده و یا آنها که با ظرفیت پایین کار می‌کنند، فعال شود و برای این کار لازم است سرمایه‌گذاری در بخش تولید افزایش یابد و سیاست‌گذاری مناسب برای هدایت نقدینگی به سمت تولید صنعتی انجام شود تا کشور رونق پیدا کند.

 

به گفته کاتب، وزیر پیشنهادی صنعت در برنامه‌های خود اعلام کرده که به دنبال تامین ارز مورد نیاز بخش صنعت و استقلال آن است که می‌تواند به سرمایه‌گذاری ارزی کشور و صنعت کمک کند.

 

رییس فراکسیون تولید ملی و اشتغال با اشاره به حمایت اعضای این فراکسیون از وزیر پیشنهادی صنعت، یادآور شد: با توجه به تجربه طولانی مهندس نعمت‌زاده و شرایط سخت اقتصادی، انتظار اعضای فراکسیون از ایشان این است که در مسوولیت خود از ظرفیت تمام کشور و مدیران متدین و کارآمد استفاده شود تا تحولی در بخش اقتصاد به وجود بیاید.

 

وی با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در جمع اعضای این فراکسیون نیز خاطرنشان کرد: در این جلسه، ضرورت توجه به تولیدات کشاورزی و مخصوصا تولیدات استراتژیک مثل گندم که در دوره‌ای آسیب دیده بودند، مورد تاکید قرار گرفت.

 

نماینده مردم گرمسار در مجلس اضافه کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تاکید دارد که باید حمایت از تولید و کشاورزی مدنظر قرار داده شود و از تولیدات اضافی که منجر به بی‌ثباتی در این بخش می‌شود، ممانعت به عمل آید و بتوان بخش خصوصی را به نوعی سیاست‌گذاری و حمایت کرد که تولید برای آنها مرقون به صرفه باشد و رونق اقتصادی ایجاد شود زیرا در سایه تشویق مالی و تعرفه‌گذاری صحیح است که می‌توان تولید کشاورزی را حمایت کرد و نه با زور و فشار تا این بخش رونق یابد و به اشتغال پایدار بی‌انجامد.

 

کاتب همچنین گفت: اکثریت اعضای فراکسیون تولید ملی با این نگاه که مهندس حجتی از تجربه بالایی برخوردار است و شناخت عمیقی از بخش کشاورزی دارد و از نیروهای جهادی، متدین و کارآمد کشور بوده است، برای رای اعتماد به ایشان اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 24688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =