مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر و پرورش میگو و ماهی با اشاره به اینکه پتانسیل تولید ۲۵ هزار تن محصول وجود دارد، گفت: ۱۰ هزار استخر به دلیل ضعف حمایت و مدیریت، تولید را رها کردند.

 ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مشکلات تعاونی‌های تولید کننده محصولات آبزی و ماهی، اظهار داشت: یکی از مباحثی که اکنون باید به آن پرداخت و ضرورت دارد موضوع ماده 32 قانون بهره‌وری  است که تاکید می‌کند صندوق بیمه محصولات کشاورزی موظف است نسبت به انجام بیمه تمام خطر اجباری محصولات اقدام کند که این کار اکنون صورت نمی‌گیرد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر و پرورش میگو و ماهی گفت:‌ در این راستا تولید کننده‌ای که به دلیل بروز مشکل تولیدش با مخاطره مواجه شده و امنیت تولید ندارد سال آینده سرمایه گذاری را کاهش خواهد داد.
به گفته این فعال تعاونی ها، این پتانسیل در تولید ماهی و میگو وجود دارد که برای سال آینده پیش بینی تولید 25 هزار تن محصول وجود داردکه باید از اکنون دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد.
قاسمی افزود: این میزان تولید در صورت محقق شدن، 250 میلیون دلار ارز آوری دارد و باید برای این موضوع زیرساخت‌ها ایجاد شود.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر و پرورش میگو و ماهی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات تولید در کشور نبود مدیریت منابع و ناهماهنگی میان مسئولان است.
وی بیان داشت:‌ در حال حاضر بیش از 14 هزار هکتار استخر ساخته شده برای تولید انواع آبزی و ماهی وجود دارد اما کمتر از 4 هزار هکتار آن برای تولید استفاده شده است که نشان از وجود ظرفیت در کشور است اما مدیریت صحیح وجود ندارد.

کد خبر 25732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =