واردات زیتون کنسروی و روغن زیتون غیر استاندارد به کشور ممنوع شد.

مدیر دفتر فراوری زیتون کشور که برای شرکت در پنجمین جشنواره استانی زیتون طارم به زنجان سفرکرده بود با اعلام این خبرگفت: از10 سال پیش که با واردات زیتون کنسروی و روغنی آفت مگس زیتون وارد کشور شد، واردات زیتون کنسروی هم ممنوع شد .
اسماعیلی افزود: از امسال هم روغن زیتون غیراستاندارد و یا با استانداردهای پایین مجوز واردات ندارند و تنها روغن زیتون های فوق بکراجازه ورود به کشور را دارند.
وی گفت: پارسال 4هزارو300 تن محصول روغن زیتون به کشوروارد شد واین کار به دلیل فواید روغن زیتون صورت می گیرد.
مدیر دفتر فراوری زیتون کشورگفت: هم اکنون 38 کارخانه درکشور در زمینه فراوری و روغن کشی زیتون فعال هستند که سالانه 70 هزارتن زیتون کنسروی و40 هزارتن محصول روغن زیتون را به بازار داخلی و خارجی عرضه می کنند.
اسماعیلی افزود: باتوجه به افزایش سطح زیرکشت زیتون درکشورگفت: در سالهای آینده نیازبه کارخانه فراوری افزایش می یابد که دراین خصوص اعطای مجوز برای واحدهای روغن کشی کشور در اولویت کار مسئولان قرارگرفته است.
وی گفت: مصرف زیتون کنسروی ایرانیان850 گرم است که 3 برابراستانداردمصرف در دنیاست .
مدیردفتر فراوری زیتون کشور با بیان این مطلب که زیتون کنسروی تمام خصوصیات مصرف زیتون را ندارد و مصرف زیتون ایرانیان باید ازکنسروی به روغن زیتون تغییریابد گفت: در این زمینه مسئولان تلاش دارند مجوز احداث کارخانه های روغن کشی و درکنار آن واردات روغن زیتون فوق بکررا به کشور افزایش دهند.

کد خبر 25748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =