معاون فنی استاندارد استان تهران گفت : مواد غذایی و کالاهایی که غیرقابل مصرف و غیر استاندارد اعلام شده است ، تا زمانی که رفع مشکل نشود و استاندارد شدن آنها محرز نشوداجازه عرضه در بازار را ندارد.

درویشی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر تاکید کرد : واحدهای تولیدی هنگام دریافت علامت استاندارد و پروانه فعالیت متعهد به رعایت ضوابط استاندارد است و همه کالاهای تولیدی انها باید با ضوابط استاندارد وارد بازار شود.

بنابراین گزارش برخی شرکت هایی که استاندارد استان تهران محصولات انها را غیرقابل مصرف اعلام کرده است در تماس با رسانه ها ضمن اعتراض به این موضوع اعلام کردند انها مجوز خود را از استان دیگر دریافت کرده اند و از استاندارد همان استان نیز با امضای تعهدنامه رفع مشکل ، مجوز عرضه دوباره گرفته اند.
معاون فنی استاندارد تهران در واکنش به انتقاد این شرکتها گفت : ادارات استاندارد استان ها تمام کالاهای مشمول استاندارد اجباری را که در استان توزیع می شود از سطح بازار خریداری و بررسی می کند.

وی افزود : اینگونه نیست که اگر کالایی از یک استان نشان استاندارد دریافت کرده است صرفا در همان استان امکان تجدید نظر در ان باشد بلکه همه ادارات استاندارد سراسر کشور موظف است در استان خود کالاهای مشمول استاندارد اجباری را رصد کند و چنانچه با ضوابط استاندارد همخوانی نداشته باشد صرف نظر از اینکه از کدام استان نشان استاندارد دریافت کرده است ، آن را جمع آوری کند.

وی گفت : کالاهایی که در یک استان تولید می شود در دیگر استان ها نیز عرضه خواهد شد ، بنا بر این ادارات استاندارد استانی مجاز به بررسی همه کالاهاست و در صورت مغایرت ان با استاندارد ، از سطح بازار جمع آوری و عرضه ان را ممنوع می کند.

این مقام مسئول در استاندارد استان تهران افزود : اینکه کالایی در یک استان دیگر نشان استاندارد دریافت کرده است اما در استان دیگر نمی شود اقدامی درباره ان انجام داد ، ادعایی بی اساس و ساخته و پرداخته برخی واحدهای متخلف است.
درویشی گفت : صرف تعهد ، تضمین کننده رفع نقایص نیست و تا زمانی که برای استاندارد محرز نشود کالایی که عرضه می شود ، رفع نقص شده است ، بر اساس ضوابط استاندارد ، تولید و عرضه ان ممنوع خواهد بود و از بازار نیز جمع اوری و نابود می شود.

 

کد خبر 26147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =