معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و دارایی ضمن تکذیب استعفای وزیر اقتصاد و دارایی از جلسه مشترک طیب نیا با هیئت رئیسه مجلس در روز جاری ساعت 13 خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تکذیب استعفای وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: چنین موضوعی صحت ندارد و وزیر یقینا استعفا نمی دهد.
 
معاون پارلمانی وزیر اقتصادو دارایی افزود: استعفایی از سوی وزیر اقتصاد در کار نیست ضمن اینکه ارائه کارت زرد از سوی مجلس یک روند طبیعی است.
 
اظهارات سیف ارتباطی به طیب نیا ندارد
 
 وی با اشاره به سوال مطرح شده از سوی دو نماینده مجلس از وزیر اقتصاد مبنی بر دلایل اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ ارز، افزود: مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی درباره ارز اصلا ارتباطی به وزارت اقتصاد و دارایی نداشت.
 
وی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی از سوی دولت انتخاب می شود، تصریح کرد: وزیر اقتصاد برای احترام مجلس، هیئت رئیسه و نمایندگان با وجود خستگی های ناشی از بررسی بودجه در هیئت دولت که بعد از هشت سال در موعد مقرر به مجلس ارائه شد، حاضر شد و به سوال نمایندگان پاسخ داد اما واقعا این اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه «نرخ ارز به کف رسیده» ارتباطی به وزیر اقتصاد ندارد؛ در حالی که وضعیت ارز در یک شرایط ثبات قرار دارد و از حالت نوسان خارج شده که این قابل ستایش است.
 
به نظر مجلس احترام می گذاریم
 
یوسف نژاد افزود: البته ضمن اینکه به کارت زردی که مجلس به وزیر اقتصاد داد نقد داریم، اما به نظر مجلس پایبند هستیم و احترام می گذاریم.
 
معاون پارلمانی وزیر اقتصاد تاکید کرد: مسائلی که روز گذشته در مجلس مبنی بر ارائه کارت زرد به مجلس اتفاق افتاد یک موضوع طبیعی است اما آن را بزرگنمایی کردند؛ یک سوالی از وزیر شد و وزیر اقتصاد نیز منطقی و با ادله به سوال نمایندگان پاسخ داد.
 
وی گفت: اینکه برخی از سایت ها اعلام کردند که «نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد تقاضای استعفا کردند» موضوع درستی نیست.
 
جلسه وزیر اقتصاد با هیئت رئیسه مجلس
 
همچنین از جلسه طیب نیا با هیئت رئیسه مجلس در روز جاری خبر داد و گفت: این جلسه درباره اقتصاد مقاومتی است.
 
یوسف نژاد با بیان اینکه این جلسه طبق برنامه قبلی با موضوعیت اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: جلسه مذکور ساعت 13 امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه بودجه در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد یاخیر افزود: آنچه که مربوط به وزارت اقتصاد است جلسه درباره اقتصاد مقاومتی است اما شاید بودجه نیز مطرح شود.
 
معاون پارلمانی وزیر اقتصاد درباره حضور رئیس مجلس در این جلسه گفت:‌ جلسه با هیئت رئیسه مجلس است و احتمالا رئیس مجلس هم حضور داشته باشد.
 
یوسف نژاد گفت: قرار بود جلسه وزیر اقتصاد با هیئت رئیسه مجلس هفته گذشته برگزار شود اما به دلیل اینکه هیئت دولت در حال بررسی لایحه بودجه بود این جلسه به امروز موکول شد.

 

کد خبر 26320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =