رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: مابه‌التفاوت قیمت تمام شده شیر می‌تواند از طریق علوفه یارانه‌ای از مبادی تولید یا به وسیله پرداخت یارانه به کارخانه‌ها جبران شود اما نباید یارانه از جیب دامداران محاسبه و پرداخت شود.


سیروس روستا در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ پرداخت یارانه برای کنترل قیمت تمام شده محصولات کشاورزی از جمله شیر همواره در مبادی تولید صورت می‌گرفته است تا بتواند قیمت تمام شده تولید را بهتر کنترل کند اما مهم این است که مابه‌التفاوت قیمت تمام شده شیر به دقت و با حضور دامداران محاسبه شود و برای جلوگیری از افزایش قیمت محصول پرداخت شود.

وی افزود: دامداران از ابتدا هم نمی‌خواستند قیمت شیر برای مردم بیش از این افزایش یابد چرا که براساس نظر کارشناسان افزایش بیش از حد قیمت این محصول اساسی می‌تواند کاهش مصرف و افزایش آسیب‌پذیری به سلامت جامعه را در پی داشته باشد.

رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: یارانه شیر می‌تواند در قالب تحویل علوفه‌های ارزان قیمت به دامداران، کنترل کننده‌ قیمت تمام شده شیر در مبادی تولید باشد یا می‌تواند در قالب پرداخت مابه التفاوت قیمت تمام شده شیر با قیمتی که دولت می‌خواهد آن را کنترل کند باشد تا این مابه التفاوت به کارخانه‌ها اختصاص پیدا کند و دامداران بتوانند محصول خود را به قیمت مناسب به کارخانه‌ها بفروشند.

روستا تاکید کرد:‌ اگر یارانه شیر به کارخانه‌ها اختصاص می‌یابد درخواست دامداران این است که مسئولان مابه التفاوت قیمت شیر را با حضور آن‌ها به دقت محاسبه کنند و روند پرداخت آن به کارخانه‌ها به گونه‌ای باشد تا این یارانه بتواند به همه دامداران اختصاص پیدا کند.

کد خبر 26465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =