نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح استفساریه جزء 1-5 قوانین بودجه سال‌های 91 و 92 کل کشور مصوب کردند که در صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی نیز می‌توانند از 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی استفاده کنند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه مبنی بر طرح یک فوریتی استفارسیه جزء 1-5 قوانین بودجه سال‌های 91 و 92 کل کشور با تخصیص 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی موافقت کرد.

موضوع استفساریه این بود که آیا طرح‌های مربوط به صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی که دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی بوده لاکن در رشته فعالیت‌های اقتصادی سامانه طبقه بندی استاندارد صنعتی (IFIC) بخش صنعت طبقه‌بندی شده‌اند، می‌توانند از تسهیلات موضوع این استفساریه استفاده نمایند؟ بنابراین پاسخی که کمیسیون برنامه و بودجه به موضوع استفساریه داده است این که با توجه به این که این گونه صنایع جزء حلقه تکمیلی بخش کشاورزی می‌باشند پرداخت تسهیلات از محل جزء 1-5 قانون بودجه به این گونه طرح‌ها بلامانع است.

بر همین اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مذاکرات بر روی این طرح با 165 رای موافق 11 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر با این طرح موافقت کردند.

بند 1-5 قانون بودجه سال 91 می‌گوید که 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی جهت پرداخت تسهیلات به بخش‌های غیردولتی به طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی به صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش آب و کشاورزی تخصیص می‌یابد.

همچنین در همان بند قانون بودجه سال 92 نیز آمده است که 10 درصد از منابع ناشی از اجرای قانون بودجه سال 92 کل کشور جهت پرداخت تسهیلات به بخش‌های غیردولتی به طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی به صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش آب و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تخصیص می‌یابد.

کد خبر 26602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =