عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،با مثبت ارزیابی کردن صفر شدن واردات شیر خشک در سال جاری،گفت: این عملکرد نشان دهنده ی ارتقای سطح کشور در تولید شیر خشک است ولی به این معناکه کشور در تولید شیر خشک به خود کفایی کامل رسیده است ،نیست.


سکینه عمرانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه واردات شیر خشک در سال جاری صفر شده است، آیا این مهم باعث می شود که مردم از این پس شیر خالص و تازه را به جای مخلوط شیر خشک و آب مصرف کنند؟ گفت: عدم واردات شیر خشک به کشور به این منظور نیست که مردم از این پس شیر خالص و تازه را به جای مخلوط شیر خشک و آب مصرف می کنند.    

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عدم واردات شیر خشک به کشور به معنا این نیست که کشور در تولید شیر خشک به خود کفایی کامل رسیده است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس، گفت: صفر شدن واردات شیر خشک در سال جاری عملکرد  بسیار خوب و مثبتی است و می تواند نشان دهنده ی ارتقای سطح کشور در تولید شیر خشک باشد ولی به این منظور که کشور در تولید شیر خشک به خود کفایی کامل رسیده است، نیست.  

گفتنی است؛ چندی پیش رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی اظهارداشت که سالانه 35 هزار تن شیر خشک در داخل کشور تولید می‌شود که همین میزان نیاز کشور به  شیر خشک را تامین می‌کند.

این دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه ظرفیت تولید شیرخشک در کشور دو برابر میزان نیاز داخلی  است، گفت: در صورتی که لازم باشد کارخانه‌ها آمادگی لازم را برای تولید شیر خشک دارند.

باکری،تصریح کرد: میانگین واردات شیر خشک در سال‌های 85 تا 89 ، 7800 تن بود که خوشبختانه در حال حاضر این میزان نیزدیگر وارد کشور نمی‌شود.

شیرخشک درصنعت،  کارخانه‌های بستنی‌سازی، بیسکویت و شکلات‌سازی استفاده می‌شود و در کارخانه‌های لبنی نیز حدود 1.5 تا 2 درصد برای تغلیظ فرآورده‌های لبنی مصرف می‌شود.

کد خبر 26781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =