رییس خانه صنعت و معدن تهران گفت: کسب استقلال در سیاست که از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است، بدون دست یافتن به استقلال اقتصادی بویژه در عرصه های تولید و صنعت غیرممکن است.

سیدمحمدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در مقطع انقلاب 57، آرمانها و اراده ملی به این سمت بود که بتوانیم در حوزه های مختلف اقتصادی بویژه صنعت به آن سطح مطلوب مورد نظر مردم دست یابیم.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب حرکت به سمت استقلال در حالی شکل گرفت که در تمام حوزه ها نیازهای اولیه مردم از طریق واردات تامین می شد، اظهار داشت: نگاه به درون و دارایی های کشور و سپس تولید ثروت، یک تحول فکری بود که در آن زمان در جامعه ایرانی شکل گرفت.

مرتضوی با اشاره به تحولات پس از انقلاب، جنگ و دوران سازندگی، گفت: در تمام این دوران سعی بر این بود که نیازهای جامعه به نوعی تامین شود که در این راستا به پیشرفت های بزرگی نیز دست یافتیم.

این فعال صنعتی کشور با بیان اینکه کشور در چند سال اخیر با مشکلات بزرگی مواجه بوده، تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد و صنعت به همان باوری که نتیجه و ثمره انقلاب 57 بود، رجوع کرد که این باور همان نگاه به درون و استقلال رای است.

وی، انقلاب اسلامی را انقلاب باورها دانست و ادامه داد: باورهای انقلاب 57 و روحیات آن در رسیدن به قله های پیشرفت، توسعه، عدالت و استقلال را باید در بخش های صنعت و اقتصاد مورد توجه قرار داد.

مرتضوی افزود: تمام پیشرفت های کنونی کشور حاصل ایده وحدت کلمه که ضامن وحدت ملی است، بوجود آمد اما در شرایط فعلی اندکی وحدت کلمه با بی فکری برخی مخدوش شده است.

رییس خانه صنعت و معدن تهران با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 گفت: در این مذاکرات ما برنده مطلق بودیم و اگر در داخل وحدت کلمه نداشته باشیم، دستاوردهای بدست آمده در حوزه سیاست خارجی از دست خواهد رفت.

به گفته وی، گریز از روزمرگی، داشتن یک برنامه مدون و دکترین اقتصادی مبنی بر عقاید دینی و ملی مهمترین راهکار برای گذر از چالش های فراروی بخش اقتصاد و به ویژه صنعت کشور است.

مرتضوی سپس تصریح کرد: باید فعالیت های اقتصادی را به مردم واگذار کرد تا دخالت دولت در امور اقتصادی هرچه سریعتر کاهش یابد.

وی ادامه داد: صنعت بخشی از زندگی مردم است اما در چند سال گذشته این موضوع به دست افرادی سپرده شد که نسبت به این بخش از زندگی مردم کم توجه بوده اند.

کد خبر 27467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =