هرچقدر که بسیاری از صنایع بزرگ کشور مانند خودروسازی در زمینه حضور در نمایشگاه‌های معتبر خارجی ضعیف عمل کرده اند، صنعت غذا توانسته در این حوزه تا حدودی قوی عمل کند که نمونه آن نیز حضور 46 شرکت ایرانی در یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنایع غذایی خاورمیانه و جهان یعنی گلف فود 2014 است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایشگاه صنایع غذایی گلف فود دوبی از 23 فوریه آغاز شده و تا فردا 27 فوریه نیز برپا خواهد بود. در این نمایشگاه بیش از 4500 غرفه گذار از 120 کشور جهان حضور دارند. در این نمایشگاه علاوه بر شرکتها برای کشورها نیز غرفه های جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه گلف فود دارای سابقه ای بیش از 25 ساله بوده و در مرکز تجارت جهانی دوبی نیز برگزار می شود.

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در چهار حوزه غذا و نوشیدنی، نوشابه و تجهیزات نوشابه، خدمات غذایی و مهمانداری و رستوران و کافه حضور دارند. ضمن اینکه شاخه ویژه ای تحت عنوان حلال نیز در نمایشگاه امسال وجود داشته و شرکت‌ها می توانند در زیرمجموعه آن طبقه بندی شوند. شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه همگی در گروه 1 یعنی غذا و نوشیدنی قرار دارند و در گروه های دیگر ایران نماینده ای ندارد.

رویترز نیز چند روز پیش گزارش داد که حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاه صنایع غذایی گلف فود 2014 نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

طبق آنچه در پایگاه اطلاع رسانی گلف فود 2014 اعلام شده شرکتهای ایرانی حاضر در این نمایشگاه در حوزه هایی مانند شیرینی و شکلات، ، میوه های خشک شده و خشکبار، زعفران، گلاب، لبنیات، اسنک و چیپس، بسته بندی، آبمیوه و نوشیدنی، ماکارونی و پاستا و اسپاگتی ، چای، آب معدنی، قهوه و هات چاکلت، روغن و محصولات ارگانیک فعالیت می کنند.

کد خبر 27800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =