در حال حاضر الگوی کشت در کشور در دست تهیه است و پیش‌بینی می‌شود که ظرف یک سال و نیم آینده ایران صاحب چنین الگویی باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در راستای تولید مناسب و اقتصادی لازم است تا الگوی کشت در بخش کشاورزی تهیه و ارائه شود.

عباس کشاورز افزود: وزارت جهادکشاورزی برنامه‌ای در دستور کار دارد که طرح الگوی کشت در کشور به‌صورت اصولی تدوین و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زمان‌بر بودن این طرح کارشناسی، در حال حاضر تدوین آن در دست تهیه است که پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده، زمان ببرد.

کشاورز درباره اینکه آیا در این طرح الزام رعایت الگوی کشت پیش‌بینی شده است یا خیر، ادامه داد: نمی‌توان کشاورز را مجبور به کشت کرد، اما با استفاده از سیاست‌های حمایتی می‌توان در اجرایی شدن صحیح این الگو کمک کرد و اثرگذار بود.

وی تصریح کرد: حدود شش ماه پس از تدوین طرح الگوی کشت، باید سیاست‌های حمایتی مربوط به آن نیز پیشنهاد شود.

کشاورز یادآور شد: با لحاظ تدوین الگوی کشت و سیاست‌های حمایتی مربوط به آن، پیش‌بینی می‌شود ظرف یک سال و نیم آینده صاحب الگوی کشت شده باشیم.

پیشنهاد حمایت دولتی برای باغ‌های مرکبات زیر چهار سال

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت بخش کشاورزی در استان‌های شمالی با بارش‌های شدید برف اخیر تأکید کرد: برخی از درختان مرکبات که دچار سوختگی برگ بر اثر سرمای هوا شده بودند، می‌توانند خود را ترمیم کرده و دوباره رویش خود را از سر گیرند.

وی اظهار داشت: سوختگی برگ‌ها هیچ خطری نداشته و در کیفیت و کمیت تولید مشکلی به‌وجود نخواهد آورد.

کشاورز به از بین رفتن نهال‌های مرکبات چهارساله اشاره کرد و گفت: نهال‌های زیر چهار تا پنج سال بر اثر بارش سنگین برف و سرمای بی‌سابقه هوا از بین رفته و نیاز است دوباره کاشته شود.

کشاورز در پایان افزود: در این راستا پیشنهاد شده است برای بهره‌بردارانی که دچار چنین مشکلی شده‌اند، حمایت‌های خاصی در نظر گرفته شود.

کد خبر 27853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =