دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: مشکل اصلی کارخانه‌های تولید کننده این است که باوجود تولید کافی در کارخانه‌های داخل، شیر خشک نوزاد را کشورهای خارجی را خریداری می‌کنند.

 رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که تولید شیر خشک نوزاد در کشور چه میزان است، گفت: 5 کارخانه بزرگ تولید کننده شیر خشک نوزاد در کشور وجود دارد که بیش از نیاز داخلی تولید می‌کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: شرکت مولتی در مشهد با سرمایه‌گذاری دنان فرانسه و نستله در قزوین با سرمایه‌گذاری کشور سوئیس راه‌اندازی شده است، همچنین 2 شرکت تولید کننده شیر خشک نوزاد وجود دارند که تولید همه اینها در مجموع بیش از نیاز کشور است.

باکری گفت: مشکل اصلی کارخانجات تولید کننده شیر خشک نوزاد این است که هنوز دولت مانند روال گذشته سالانه مناقصه خرید شیر خشک نوزاد از شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار می‌کند و معمولاً شرکت‌های خارجی در این بین برنده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالامیر باروت‌کوب مدیرعامل صنایع شیر ایران به خبرنگار فارس گفت: کارخانه تولید شیر خشک نوزاد با سرمایه‌گذاری 75 میلیارد تومان در شهرکرد راه‌اندازی شده است و دولت دو سال است مجوز تولید نمی‌دهد.

در حالی که مسئولان از بالا بودن تولید شیر خشک نوزاد خبر می‌دهند، اما همواره کمبود و قیمت بالای آن در بازار، خانواده‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

سالانه 20 میلیون قوطی شیر خشک نوزاد نیاز کشور است.

 

کد خبر 27857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =