رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید بخشی از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی اختصاص یابد تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز به جمع‌بندی در مورد مباحث مطرح شده از سوی حجتی وزیر جهاد کشاورزی، رجائی رییس کمیسیون مجلس و نماینده مرکز پژوهش‌ها در مورد موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی با بیان اینکه آقای حجتی توضیحات خوبی را ارائه کرد گفت: سابقه آقای حجتی در پشتیبانی از فکر خودکفایی در محصولات کشاورزی کمک می‌کند که ما انتظاراتمان از ایشان بیشتر شود.

لاریجانی با بیان اینکه برنامه‌های مطرح شده در مورد اقتصاد مقاومتی بحث اولیه بود، گفت: مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان حساسیت مجلس را نسبت به بخش کشاورزی نشان داد آن هم بدان دلیل است که کار وزارت جهاد کشاورزی و موضوع کشاورزی امر فراگیری است که به همان میزان باید به این بخش توجه لازم شود.

به گفته وی کشاورزان قشر عزیز کشورند که کارشان برای کشور جنبه رکنی دارد بنابراین همه باید از این بخش حمایت لازم را انجام دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: مجلس در تصویب اجرای قانون هدفمندی مبالغی را برای کمک به بخش تولید درنظر گرفت بر این اساس انتظار می‌رود که دولت بخشی از منابع حاصل از فاز دوم هدفمندی را به بخش کشاورزی اختصاص دهد تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: در ادامه قانون هدفمندی یارانه‌ها باید توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی شود تا خللی در کار کشاورزان ایجاد نشود.

رییس قوه مقننه به موضوع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: یکی از ارکان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خودکفایی در محصولات استراتژیک است.

وی خطاب به حجتی گفت: ما شما را مسئول تامین غذایی کشور می‌دانیم یعنی امنیت غذایی باشماست این موضوعی است که در قانون تصویب شده است ما اختیارات را از وزارت صنعت گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی دادیم به همین دلیل باید طبق مبنای قانونی امور پیگیری شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‌رود در دفعه آینده که شما در مجلس آمدید،‌ برنامه‌های این وزارتخانه را برای تامین غذایی کشور و بحث اقتصاد مقاومتی در خودکفا شدن در محصولات اساسی ارائه دهید و اگر نیازی برای پشتیبانی مجلس دارید اعلام کنید مجلس بر این باور است که باید در محصولات اساسی خودکفا شویم.

لاریجانی افزود: دغدغه نمایندگان چنین مواردی است لذا برای بار بعدی که به مجلس آمدید انتظار می‌رود برنامه روشنی داشته باشید.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به بخشی از صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی در مورد تعیین هزینه محصولات کشاورزی اشاره و اظهار کرد: نکته‌ای که شما در مورد تعیین قیمت محصولات کشاورزی به عنوان سیاست‌تان مطرح کردید حرف درستی است مبنی بر اینکه برای تعیین قیمت هزینه‌ کاملا واقعی با سود معقولی دیده شود و به عنوان قیمت تضمینی درنظر گرفته شود ما از این رویکرد حمایت می‌کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم برخی اجناس به مردم ارزان‌تر داده شود باید یارانه بپردازیم و نباید این موضوع را از جیب تولیدکننده تامین کنیم طبیعتا کشاورز و دامدار تحمل این را ندارند که یارانه را خودشان بدهند.

لاریجانی با قدردانی از وزارت جهاد کشاورزی برای تعیین قیمت معقول شیر گفت: قیمت شیر در دولت معقو‌ل‌تر شد و در همان جا دولت یارانه را پرداخت کرد. باید این مسیر ادامه پیدا کند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برخی از قیمت‌های تضمینی که در حال حاضر تعیین شده قبول داریم که نسبت به گذشته معقول‌تر و به موقع قیمت‌گذاری شده است اما مثلا بین قیمت جو و گندم تفاوت‌هایی است که می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند که بهتر است خودتان در آینده این موارد را سامان دهید.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتظار می‌رود باردیگر که در مجلس آمدید برنامه زمانبدی برای تحقق اقتصاد مقاوتی را ارائه دهید قطعا نمایندگان نیز کمک‌های لازم را انجام خواهند کرد.

لاریجانی بخش کشاورزی را بخش مهمی دانست و ابراز امیدواری کرد که با پشتیبانی و همکاری دولت و مجلس بتوان مشکلات قشر زحمت‌کش کشاورز را برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ در این هنگام تعدادی از نمایندگان درخواست بیان تذکراتی را داشتند که لاریجانی گفت: این جلسه صرف ارائه گزارش بود جلسه دیگری را برای بحث کردن می‌گذاریم.

کد خبر 28424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =