در حالی که هشت‌هزار و 800 میلیارد تومان برای آرد و نان در بودجه 93 دیده شده است، به‌نظر می‌رسد با چنین بودجه‌ای امکان افزایش قیمت نان اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: هرچند هنوز سناریویی از سوی دولت برای وضعیت آرد و نان در فاز دوم هدفمندی در اختیار نمایندگان مجلس قرار نگرفته است، اما به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت نان قطعی باشد.

عباس پاپی‌زاده پالنگان افزود: هشت‌هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار در بودجه 93 برای بخش آرد و نان در نظر گرفته شده که با توجه به تولید 12 میلیون تنی گندم در صورت خودکفایی با قیمت خرید تضمینی یک‌هزار و 50 تومان، این مبلغ نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بخش باشد و باید نان به قیمت واقعی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نان در حالی قابل پیش‌بینی است که به‌نظر می‌رسد همزمان با هدفمندی یارانه‌ها، قیمت لبنیات نیز مشمول گرانی‌های حامل‌های انرژی شود و عملاً چند عنصر از عناصر اصلی سبد غذایی مردم با رشد قیمت روبه‌رو شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شده است وزیر جهادکشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس از سناریوهای مختلف خود در حوزه‌های قیمت‌گذاری سخن بگویند.

پاپی‌زاده تصریح کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی نظیر فرآورده‌های لبنی و نان باید به‌گونه‌ای باشد که از قدرت خرید مردم خارج نشود و منجر به حذف فرآورده‌های لبنی از سبد غذایی یا کاهش حداقلی آن نباشد.

کد خبر 28559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =