فعالان بازار پاکستان می‌گویند که این کشور 115 هزار تن سیب‌زمینی با قمیت هر تن 250 دلار به ایران صادر کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از روزنامه پاکستانی نیشن، قیمت سیب‌زمینی در ایالت پنجاب پاکستان به علت صادرات بی‌رویه به ایران، روسیه و افغانستان و تاحدی به علت احتکار این ماده غذایی 2 برابر شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت این ماده غذایی از 30 روپیه در هر کیلو به 60 تا 70 روپیه رسیده است.

دلالان بازار میوه این کشور معتقدند که به علت بالا رفتن قیمت جهانی سیب‌زمینی، صادرات این محصول چند برابر شده است به طوریکه ایران شروع به واردات این ماده غذایی از پاکستان کرده است و تاکنون حدود هزاران تن از این محصول به این کشور ارسال شده است.

به گفته صادرکنندگان پاکستانی، واردکنندگان ایرانی به علت کمبود سیب‌زمینی در ایران برای تامین نیاز ضروری کشور خود به سراغ پاکستان آمده‌اند و زنجیره ارسال محموله‌ها به این کشور آغاز شده است.

بعلاوه آنها افزودند، ایران هر سال بخشی از سیب‌زمینی خود را به روسیه صادر می‌کند اما سال گذشته به علت صادرات بیش از اندازه این محصول ، ذخایر سیب‌زمینی این کشور کاهش یافته است.

این صادرکنندگان گفتند که این سیب‌زمینی‌ها به قیمت هر تن 250 دلار به ایران فروخته شده است و پاکستان تاکنون حدود 115 هزار تن از این محصول به ایران فروخته است.

به گزارش فارس، از اینرو با احتساب دلار 3000 تومانی این میزان صادرات درآمد 86 میلیارد و 250 میلیون تومنی برای پاکستان در بر داشته است.

 

کد خبر 28645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =