مواد غذایی> مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و بهبود آبزیان شیلات با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، طی یک سال 30 هزار تن آبزی به روسیه صادر شود، گفت: تا پایان هفته 200 تن قزل‌آلا به این کشور صادر می‌کنیم.


عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و بهبود آبزیان شیلات  درباره اینکه چرا علیرغم اینکه قبلا گفته شده ایران برای صادرات آبزیان به روسیه پتانسیل بالایی دارد، هنوز شاهد حرکت بزرگ صادراتی به این کشور نبوده‌ایم، گفت: از مجوز صادرات به روسیه بیش از یک ماه نمی‌گذرد، بنابراین در این مدت کار زیاد قابل انجام نبوده است.

وی افزود: صادرکننده‌ها باید مسیر صادرات را ابتدا با محموله‌های کوچکتر آزمایش کنند، بنابراین قطعا در ابتدای کار تجار محموله‌های بزرگی را صادر نمی‌کنند.

گلشاهی بیان داشت: همچنین تاکنون تجربه صادرات به این بازار را نداشته‌ایم و بنابراین باید در ابتدا شرایط گمرکی و شرایط بهداشتی کشور مقصد به درستی سنجیده شود.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و بهبود آبزیان شیلات اظهار داشت: نکته بعدی پس از قطعی شدن صادرات به کشور هدف توافق تجار بر سر قیمت است که این فرآیند نیز زمان‌بر است.

گلشاهی با بیان اینکه برای احیا بازار بعد از ژانویه به دلیل تعطیلات سال نو فرصت نیاز است، بیان داشت: مسئله بعدی در کندی صادرات به روسیه امکانات نامناسب حمل و نقل دریایی به کشور روسیه است.

وی افزود: صادرات از طریق حمل و نقل زمینی هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و یکی از موانع صادراتی به روسیه به شمار می‌رود.

گلشاهی بیان داشت: تاکنون 30 تن میگو به ارزش 300 هزار دلار به روسیه صادر شده و احتمالا در هفته جاری 200 تن قزل‌آلا به ارزش یک میلیون دلار به روسیه صادر می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در طول یک سال 30 هزار تن آبزیان از قبیل 5 هزار تن میگو، 5 تا 10 هزار تن قزل‌آلا، 10 هزار تن انواع ماهی جنوب و 5 هزار تن سایر آبزیان به روسیه صادر شود.

منبع:فارس
کد خبر 3490863563d4491cb104c419edae803f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =