مدیر امور تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با قول وزیر بهداشت، طرح‌های بخش خصوصی برای ایجاد شهرک‌های سلامت که یکی از تکالیف قانونی و انجام نشده برنامه پنجم است، در مدت زمان باقی مانده برنامه پنجم توسعه پیگیری خواهد شد.

هومن حاجی‌پور گفت: بخش عمده‌ اجرای برنامه پنجم توسعه در دولت دهم اتفاق افتاد که مشکلات بسیاری هم به همراه داشت. یکی از مهم‌ترین این مشکلات بحث شهرک‌های سلامت است که تکلیف قانونی برنامه‌ پنجم توسعه بوده اما به آن پرداخته نشد.

حاجی‌پور اظهار کرد: در صبحانه کاری مشترک اعضای اتاق بازرگانی با وزیر بهداشت این بحث مطرح شد و وزیر بهداشت هم اذعان داشت که باید در مدت زمان باقی‌مانده به این برنامه رسیدگی شود. تشکل‌های تخصصی سلامت اتاق بازرگانی به زودی طرح‌های خود را در رابطه با شهرک‌های سلامت ارائه می‌کنند. شهرداری و وزارت بهداشت نیز باید از این طرح‌ها حمایت کنند.

مدیر امور تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: ماده 76 برنامه پنجم توسعه یکی از مواردی است که به خوبی به آن پرداخته شده است. دبیرخانه این ماده در اتاق بازرگانی مستقر بود و وظیفه‌مان رسیدگی به قوانین و دستورالعمل‌های دست‌وپاگیر تجارت در راستای بررسی مجدد، تعویض یا حذف آنها بود که در بسیاری از موارد به خوبی اجرا شد.

وی افزود: قوه مجریه و مجلس قانون‌گذار در راستای ماموریت مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همکاری و هماهنگی مناسبی با دبیرخانه اجرای این ماده داشته‌اند.

حاجی پور اظهار کرد: بررسی اصول برنامه ششم توسعه نیاز به میزگرد‌ها و گردهمایی‌های زیادی در تشکل‌های مختلف اتاق بازرگانی دارد، زیرا ممکن است در بعضی مواقع تعارض منافع بین تشکل‌ها پیش آید، یعنی بحث ورود یک کالای خاص و مختصات فنی همان کالا مربوط به دو تشکل باشد. پس باید تمام نظرات و پیشنهادات به‌طور کامل بررسی شود تا پیام‌های ضد ‌و نقیض از بخش خصوصی ارسال نشود.

منبع:ایسنا
کد خبر 402543f0862f4f46b417e63fce3417ad

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =