پدر صنعت آرد ایران و از بنیانگذاران کانون انجمن های صنایع غذایی درگذشت+ رزومه

صنایع غذایی> اقتصادغذا - ابوالفضل احمد خانلو پدر صنعت آرد ایران و از بنیانگذاران و نخستین رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران دارفانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، به گفته حسین یزدجردی رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی صنایع آرد ایران مرحوم احمد خانلو از بنیانگذاران صنعت نوین آرد سازی بود که نقش موثری در تاسیس نهادهای علمی و صنفی نظیر هسته خودکفایی تحقیقاتی صنایع همگن آرد و نان، انجمن صنفی سراسری صنایع آرد ایران، کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، کانون عالی کارفرمایان ایران داشت.
به عقیده بسیاری از فعالان صنعت آرد، ابوالفضل احمد خانلو سال های متمادی صنعت آرد را راهبری کرد و توانست دستاوردهای زیادی را برای صنعت آرد ایران به ارمغان آورد.
یزدجردی در این زمینه می گوید: مرحوم احمد خانلو عمر با برکت خود را صرف اعتلای صنعت آرد، استفاده از دانش روز و  تلاش برای کیفیت و سلامت تولیدات و تشویق همکاران در این زمینه صرف کرد.
ابوالفضل احمد خانلو در سال ۱۳۳۱ به همراه غلامرضا یزدجردی و جواد کریمی آرد تابان را تاسیس کردند.
آرد تابان در ابتدا یک آسیاب سنگی با ظرفیت تولید ٣٠ خروار در روز بود. در سال ١٣٤٤ با خریداری ماشین آلات غلطکی ساخت روسیه و بالا بردن ظرفیت به ١٢٠ تن در روز گام اول در جهت توسعه آرد تابان برداشته شد. در سال ١٣٥٤ در محلی جدید که محل فعلی کارخانه است ساختمان تازه ای بنا گردید و مدرن ترین ماشین آلات روز ساخت کشور های آلمان و سوئیس در آن نصب گردید. ظرفیت کارخانه جدید به ٣٠٠ تن آرد در روز افزایش پیدا کرد و تابان به عنوان یکی از بهترین کارخانجات آرد سازی کشور در سطح ایران مطرح گردید.
پس از خرید و نصب ماشین آلات بی نظیر و مدرن پاک کننده (بوجاری) در سال ٢٠٠١ کارخانه آرد تابان به تثبیت موفقیت خود به عنوان پیشرو در صنعت آرد سازی کشور ادامه داد به طوری که در سال ٢٠٠٢ در درجه بندی، کارخانجات آرد سازی تهران که توسط کمیته ای ویژه مرکب از نمایندگان وزارتخانه های صنایع، بهداشت، شرکت بازرگانی دولتی ایران و کانون انجمن های صنفی صنایع آرد ایران مورد ارزیابی قرار گرفتند کارخانه آرد تابان با بالاترین نمره به عنوان کارخانه برتر استان تهران انتخاب گردید.
در سال ١٣٨٨ نیز مرکز پژوهشهای غلات با توجه به انتخاب کارخانجات برتر استانی از مناطق ١٤گانه کشور مبادرت به انتخاب کارخانه برتر آرد کشور نمود که کارخانه آرد تابان با دریافت لوح و تندیس طلایی به عنوان کارخانه برتر کشور طی مراسمی که در روز ٢٨ مرداد ٨٨ در محل نمایشگاه های دائمی تشکیل گردید مورد تقدیر و تشویق مسئولین وزارت بازرگانی قرار گرفت.
در سال ۱۳۸۹ با خرید مدرن ترین ماشین آلات آرد سازی از شرکت بولر سوئیس گام بلند دیگری در جهت نوسازی و توسعه کمی و کیفی شرکت برداشته شد. با نصب و راه اندازی ماشین آلات جدید در سال ۱۳۹۲ که آخرین ابداعات و نوآوری های صنعت آرد جهان در آن به چشم می خورد آرد تابان تبدیل به کارخانه ای شد که کارشناسان شرکت بولر آن را بعنوان مدرن ترین کارخانه آرد جهان معرفی نمودند.
کارخانه آرد تابان در سال ۱۳۹۳ در همایش جهانی روز غذا به عنوان «سرآمد صنعت آردسازی کشور» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزیده شد و در همان سال به عنوان کارخانه نو آور در دستیابی به اهداف توسعه ای حوزه نان از سوی مجامع دانشگاهی کشور مورد تقدیر قرار گرفت.
در مرداد ماه سال ۱۳۹۵ کارخانه آرد تابان و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه شهید بهشتی در راستای همکاری های بین دانشگاه و صنعت، تفاهم نامه همکاری های مشترک به مدت ۵ سال را امضاء نمودند.
در مهرماه سال ۱۳۹۷ کارخانه آرد تابان به عنوان واحد تولیدی نمونه سازمان ملی استاندارد برگزیده شد.
کد خبر 51790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =