۲۱۷ هزار تن محصولات کشاورزی امسال از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۲۱۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۶۶ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

روح‌الله غلامی، گفت: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده و در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به میزان محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام از صادرات ۸۷۰ میلیون دلاری کالا در ۱۰ ماهه سال جاری از مرز بین المللی مهران به عراق خبر داد و گفت: این میزان کالا از نظر وزنی نسبت به سال گذشته ۱۱۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۱۲ درصد رشد صادرات ثبت شده است.

به گفته غلامی، این میزان صادرات کالا در بازه زمانی ۱۰ ماهه یک میلیون و ۷۳۶ هزار تن بوده است.

او به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته گفت: طی این مدت یک هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

غلامی گفت: طی این مدت (سال گذشته) ۹۰۷ هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 51942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =