کشاورزی رفسنجان باید حفظ شود/۴۰ هزار خانوار رفسنجانی از تولید پسته ارتزاق می‌کنند

فرماندار رفسنجان با اشاره به وضعیت منابع آبی و تأکید بر حفظ وضع موجود گفت: کشاورزی باید حفظ شود و این تفکر که کشاورزی باید جای خود را به صنعت بدهد، تفکر غلطی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی‌اکبر پورمحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان رفسنجان که سال‌ها فقط عنوان برخورداربودن را یدک می‌کشد، اظهار کرد: مطالبه‌گری مردم رفسنجان کم است و این روحیه موجب شده شهرستان رفسنجان را برخوردار بدانند و از خیلی اعتبارات محروم بمانیم.

فرماندار ویژه رفسنجان با بیان اینکه ۷۰ درصد خانه‌های بهداشت شهرستان توسط مردم انجام شده، عنوان کرد: در ساخت مدرسه بیش از ۱۵ سال رفسنجان رتبه اول کشوری را داشت و تمام بیمارستان‌های ما خیرساز هستند.

وی به بحث آب شرب شهرستان پرداخت و از اجرای طرح‌ آبرسانی برای کل شهرستان خبر داد و گفت: حداکثر تا خرداد ۱۴۰۳ این طرح تکمیل و به اتمام می‌رسد و برای تامین آب، رفسنجان باید اولویت نخست استان باشد.

پورمحمدی ادامه داد: اگر تأمین آب صورت نگیرد با تنش جدی آب به‌ویژه در تابستان روبه‌رو خواهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آب کشاورزی برداشت‌ها با منابع آبی همخوانی ندارد و اگر برای حفظ وضع موجود کاری نشود با شکست بسیار بزرگی روبه‌رو می‌شویم، افزود: جلساتی با کشاورزان برگزار کردیم و مباحث مختلفی مطرح و بر حفظ وضع موجود تأکید شد و خواستار شدیم کشاورزان خودشان راهکار بدهند و تصمیم بگیرند.

پورمحمدی ابراز کرد: اگر موفق شویم، توانستیم ۴۰ هزار خانوار وابسته به بخش کشاورزی را حفظ کنیم. کشاورزی باید حفظ شود و این تفکر که کشاورزی باید جای خود را به صنعت بدهد، تفکر غلطی است.

 وی در ادامه به بحث اشتغال پرداخت و اظهار داشت: خیلی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و نداشتن شغل پایدار است. در حوزه اشتغال خیلی جدی وارد شدیم و عمده وقت‌مان را اشتغال پر می‌کند و در حوزه مشاغل خرد خانگی با پرداخت وام‌های کم‌بهره خانواده‌ها را حمایت می‌کنیم که بتوانند درآمدی کسب کنند و تعاون روستایی هم تولیدات خانگی را خریداری می‌کند.

فرماندار رفسنجان بر ضرورت استخدام نیروهای بومی در مس رفسنجان تأکید کرد و از ورود سرمایه‌گذاران بزرگی در رفسنجان خبر داد و تصریح کرد: باید موانع تولید و سرمایه‌گذاری را برطرف کنیم و ادارات سرمایه‌گذاران را بی‌انگیزه نکنند.

کد خبر 52062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =