روند نزولی استفاده از سم کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استان ما به خاطر شرایط جغرافیایی در برابر ورود برخی آفات قرنطینه است که این مهم موجب کاهش استفاده از سم در باغات شده است.

فرشاد شبانی با اشاره به شرایط جغرافیایی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: استان ما در برابر ورود برخی آفات درختان میوه دانه دار قرنطینه است که این مهم موجب کاهش استفاده از سم در این استان شده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سم در کاهش یا افزایش کیفیت میوه تولیدی تأثیر گذار است، عنوان کرد: برای از بین بردن این آفات در دیگر استان‌ها سالانه پنج بار سم پاشی باغات انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: عدم استفاده سم در استان موجب بالا رفتن کیفیت میوه تولیدی و افزایش سلامت محصولات باغی در استان شده است.

شبانی با بیان اینکه مصرف سم در چهارمحال و بختیاری روند نزولی داشته است، تصریح کرد: مصرف سم در پنج سال گذشته در استان ۱۸۰ تن بوده که این مهم به ۱۳۲ تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان سم مصرفی در چهارمحال و بختیاری ۱۸۰ گرم در هکتار است، ادامه داد: این در حالی است که میزان استفاده از سم در کشور بیش از ۸۰۰ گرم در هکتار است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش سلامت محصولات در استان موجب شده که خرید میوه‌های تولیدی با استقبال دیگر استان‌ها همراه شود.

منبع:مهر

کد خبر 52101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =