رشد ۶۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری های گیلان

دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان با اشاره به رشد ۶۰ درصدی جوجه ریزی در این استان در مقایسه با سال گذشته، گفت: مشکلی برای تأمین مرغ پایان سال نداریم.

 فرهاد دلق پوش پیش از ظهر شنبه با اشاره به اجرایی شدن قانون انتزاع و تأمین و نظارت کالاهای اساسی مصرفی مردم توسط جهاد کشاورزی، اظهار کرد: تدابیری برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه نظارت‌های لازم نیز بر بازار انجام می‌شود، افزود: دو هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی در بهمن ماه توسط جهاد کشاورزی گیلان برای نظارت و آرامش بازار انجام شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار و استان گیلان با اشاره به تولید مرغ در استان، گفت: بر اساس گزارش جهاد کشاورزی ۶۰ درصد افزایش جوجه ریزی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و هیچ نگرانی برای تأمین مرغ ایام پایانی سال و نوروز وجود نداریم.

وی در مورد تأمین میوه شب عید نیز اضافه کرد: ۲۲۰ تن پرتقال از باغات استان و ۲۳۵ تن سیب هم از استان آذربایجان غربی خریداری و ذخیره سازی شده که جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای توزیع آن انجام می‌دهد.

دلق پوش با بیان اینکه سازمان صمت تاکنون با کمترین امکانات و تجهیزات به نظارت و بازرسی بازار پرداخته است، گفت: نظارت‌های میدانی و تخصصی قبل از تفویض وظایف جهاد کشاورزی با حداقل امکانات لجستیکی و نیروی انسانی در سطح استان انجام می‌شد و این روند نظارت در سطح گسترده همچنان در خصوص کالاهایی که تاکنون بر عهده سازمان صمت گذاشته شده با جدیت ادامه دارد.

منبع:مهر

کد خبر 52127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =