دو چالش مهم پیش روی کشاورزان گندمکار در سال زراعی جدید

سال زراعی جدید رسمی آغاز شده، اما همچنان قیمت خرید تضمینی گندم اعلام و مطالبات کشاورزن گندمکار پرداخت نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اعضای شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی در محصولات کشاورزی، درآخرین جلسه خود در ۲۲ شهریور ماه قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی شامل ۱۵ محصول باغی و ۱۷ قلم زراعی ازجمله گندم را برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعیین کردند.

پس از تأخیر ۵۳ روزه در آن مقطع، وزیر جهاد کشاورزی یک هفته فرصت داشت تا قیمت‌های تعیین شده را اعلام کند، اما دو هفته از آن تاریخ گذشته و همچنان نیکبخت قیمت‌ها را اعلام نکرده است.

تأخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران نیز همچنان یکی از چالش‌های پیش روی کشاورزان است بطوریکه علی رغم وعده‌های مکرر، اما همچنان مطالبات به بهانه‌های مختلف پرداخت نشده است.

حالا آش به قدری شور شده است که حتی علیرضا مهاجر معاون زراعت وزیرجهاد کشاورزی هم لب به انتقاد گشوده است و می‌گوید خودش یکی از منتقدان است و باید به موقع قیمت محصولات اساسی از جمله گندم اعلام و مطالبات نیز پرداخت شود تا کشاورزان برای کشت در سال زراعی جدید دچار مشکل نشوند.

هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران می‌گوید: اکنون نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومان (همت) از مطالبات گندمکاران مانده است در حالیکه وعده داده شده بود که مطالبات آخر شهریور ماه پرداخت می‌شود.

آخرین وعده برای پرداخت مطالبات گندمکاران وعده منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفته است منابع لازم در بودجه برای پرداخت مطالبات پیش بینی نشده بوده و مجوزهایی اخیرا گرفته شده تا منابع جابجا شود و حداکثر تا آخر مهرماه بر طبق دستور رئیس جمهور همه مطالبات گندمکاران پرداخت خواهد شد.

کد خبر 54293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =