هیچ‌ مسوولی از وزارت جهاد در مسأله چای دبش دخالت‌ نداشت

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این روزها بیشترین هجمه به وزارت جهاد کشاورزی وارد می‌شود و برخی فسادها و رانت‌هایی را به افراد این وزارتخانه مرتبط می‌دانند، گفت: در مسأله اخیر چای دبش هیچ‌کدام از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی دخیل نبودند.

به گزارش  فارس، علیرضا مهاجر معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در دهمین نمایشگاه جامع کشاورزی در ادامه تأکید کرد که تولید داخل در دنیای کنونی بسیار بااهمیت است، زیرا ما نمی‌دانیم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد و مجبور هستیم تولید داخل را تقویت کنیم. کشورهایی که متکی به واردات هستند، امنیت غذایی متزلزلی دارند.

مهاجر در ادامه به ارتقاء کیفیت سموم کشاورزی تولید داخل و همچنین وارداتی تأکید کرد و گفت: برخی از کشاورزان گلایه دارند که سمی که استفاده می‌کنند کیفیت لازم را ندارد، زیرا وارداتی از چین هستند،‌ اما واقعیت این است که تاجران باید مواد اولیه مناسب را سفارش بدهند. آنچه که امروزه برخی از شرکت‌ها سفارش می‌دهند درواقع مواد اولیه بی‌کیفیت و آشغال است که نتیجه آن سموم بی‌کیفیتی است که با آفات و بیماری‌ها مقابله نمی‌کند.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با تأکید بر اینکه سلامت محصولات غذایی بسیار مهم است، اظهار داشت: کود و سمومی که در داخل تولید و یا وارد می‌شود، در تولید محصول غذایی سالم بسیار اهمیت دارد.

مهاجر در ادامه از انجمن‌های تولیدکننده کود و سم درخواست کرد که حتما با تشکیل کنسرسیومی کارخانه‌های تولید کودهای فسفاته در کشور را راه‌اندازی کنند.

کد خبر 54602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =