بهترین دمنوش برای سرماخوردگی ( معرفی 20 دمنوش سرماخوردگی + خواص آنها )

معرفی دمنوش برای سرماخوردگی و آبریزش بینی و سرفه ( دمنوش به - گزنه - زنجبیل - اکالیپتوس - لیمو ترش و.... به همراه خواص و فواید آن برای سرماخوردگی )

در زمان آنفولانزا و سرماخوردگی با نوشیدن یک دمنوش سرماخوردگی یا چای گرم تهیه شده از گیاهان دارویی می‌توانید بیماری خود را درمان کنید. این دمنوش‌های فوق العاده برای درمان گرفتگی بینی، گلو درد، سرفه و آبریزش بینی بسیار مفید هستند. بهتر است با مصرف انواع دمنوش پرخاصیت گیاهی بدن خود را در زمان بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی، هیدراته نگه دارید. 

بهترین دمنوش سرماخوردگی

دمنوش سرماخوردگی میزان علائم بیماری را در بدن کاهش داده و با مصرف آن سلامتی خود را بدست می آوریم. عفونت ویروسی سبب بیماری آنفولانزا یا سرماخوردگی شده و علائم آن ممکن است بین یک الی ۱۴ روز در بدن شما باقی بمانند. برای اینکه علائم بیماری سرماخوردگی را کاهش داده و زودتر درمان شوید، مصرف دمنوش‌های گیاهی بسیار توصیه می‌شود. 

افراد در زمان این بیماری‌های ویروسی همانند سرماخوردگی و آنفولانزا دچار درد عضلانی، گرفتگی بینی، عطسه، آبریزش بینی، سردرد، سرفه و گلو درد می‌شوند. در زمان سرماخوردگی برای کاهش گرفتگی بینی و رقیق کردن مخاط، نوشیدن دمنوش‌های گیاهی گرم بسیار کمک می‌کنند. این مایعات گرم علائمی همچون سرفه و گلو درد را تسکین می‌دهند. در موارد زیر بهترین دمنوش‌های مفید گیاهی برای درمان سرماخوردگی معرفی شده‌اند. 

1. دمنوش سرماخوردگی زنجبیل 

دمنوش سرماخوردگی تهیه شده از زنجبیل بسیار مفید است. می‌توان از ریشه خشک شده زنجبیل یا نوع تازه آن، بهترین دمنوش برای سرماخوردگی و آبریزش بینی درست کرد. این دمنوش معطر و تند زنجبیل به میزان قابل توجهی علائم آنفولانزا و سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. برای برطرف شدن گرفتگی بینی، درمان گلودرد و کم شدن عفونت گلو می‌توانید از دمنوش ضد التهاب زنجبیل در دوران سرماخوردگی استفاده کنید. بهتر است بدانید دمنوش تهیه شده از زنجبیل، برای برطرف شدن حالت تهوع و استفراغ نیز مفید است. 

2. دمنوش نعناع برای درمان سرماخوردگی

دمنوش سرماخوردگی تهیه شده از نعناع طعم دلپذیر و خاصیت فراوانی دارد. یکی از دمنوش‌های سرماخوردگی که ترکیبات آن خاصیت ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای بدن دارد، دمنوش نعناع است. دمنوش تهیه شده از نعناع سیستم ایمنی بدن را به طور کامل تقویت می کند. با مصرف دمنوش نعناع، تمام گرفتگی سینوس‌ها برطرف شده و فرد راحت‌تر نفس می‌کشد. 

دمنوش سرماخوردگی

3. دمنوش پرخاصیت اکالیپتوس

برای درست کردن دمنوش سرماخوردگی، می توانید از برگ‌های اکالیپتوس استفاده کنید. بهترین دمنوش برای سرماخوردگی، دمنوش اکالیپتوس است. می‌توان برگ‌های اکالیپتوس که بسیار معطر و خوش طعم هستند را در مقداری آب جوش دم کرد و برای از بین بردن علائم سرماخوردگی مصرف نمود. 

معمولاً در قطره‌ها و داروهای موثر ضد سرفه از عصاره اکالیپتوس استفاده می‌شود. سینئول موجود در اکالیپتوس طعم بی‌نظیری داشته و خاصیت ضد التهابی دارد. بنابراین با دمنوش اکالیپتوس می‌توانید تمام علائم تنفسی ایجاد شده در زمان سرماخوردگی را بهبود دهید. از این دمنوش برای برطرف کردن علائم برونشیت نیز استفاده می‌شود. 

4. دمنوش لیمو ترش برای رفع علائم سرماخوردگی

برای کمتر شدن علائم بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی معمولاً چند قطره از لیمو ترش طبیعی را در سایر دمنوش‌های خود ریخته و نوش جان می‌کنند. ویتامین c موجود در دمنوش لیمو ترش سیستم ایمنی بیماران را تقویت کرده و تمام ویروس‌های آنها را از بین می‌برد. این دمنوش برای سرماخوردگی و گرفتگی بینی بسیار خاصیت دارد. 

دمنوش سرماخوردگی

5. دمنوش تهیه شده از اکیناسه

بهترین دمنوش برای سرماخوردگی و سرفه، دمنوش اکیناسه است‌. این دمنوش فوق العاده برای برطرف کردن بیماری‌های تنفسی، آنفولانزا و بیماری‌های ویروسی مفید است. آنتی اکسیدان فراوان موجود در دمنوش اکیناسه، تمام عفونت‌های باکتریایی و ویروسی بدن را از بین می‌برد. 

6. دمنوش بابونه برای درمان سرماخوردگی

جهت درست کردن دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد، می‌توانید از گیاه بابونه استفاده کنید. دمنوش مفید بابونه سیستم ایمنی را تقویت نموده و تمام عفونت‌های ویروسی موجود در بدن را در سریع‌ترین زمان ممکن از بین می‌برد. بهتر است بدانید در دوران حاملگی مصرف دمنوش بابونه برای درمان سرماخوردگی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 

7. چای سبز پرخاصیت و اثربخش

آنتی اکسیدان‌های بسیار زیاد چای سبز برای رفع عفونت و علائم بیماری سرماخوردگی فواید زیادی دارند. چای سبز یک دمنوش مناسب سرماخوردگی محسوب می‌شود، زیرا با نوشیدن آن سرفه‌های فرد کاهش پیدا می‌کند. 

8. دمنوش آویشن مناسب برای درمان سرماخوردگی

برای اینکه ویروس‌های سرماخوردگی در بدن شما از بین بروند می‌توانید از دمنوش خلط آور و ضد سرفه آویشن استفاده کنید. دمنوش تهیه شده از گیاه آویشن برای درمان بیماری آسم نیز فوق العاده مفید بوده و با آن می‌توان سرفه‌های شدید را درمان کرد.

افرادی که در دوران سرماخوردگی به سر می‌برند و دچار سرفه‌های خشک شده‌اند، برای بهبود وضعیت خود می‌توانند از دمنوش آویشن استفاده کنند. این دمنوش تهیه شده از گیاه آویشن تمام التهابات سینه را برطرف کرده و موجب درمان سرماخوردگی شما می‌شود. 

9. درمان سرماخوردگی با دمنوش مریم گلی

برای درمان کردن گلودرد در دوران سرماخوردگی می‌توانید از دمنوش مریم گلی استفاده کنید. این دمنوش فوق العاده برای حفظ سلامت روده مغز قلب و عروق نیز فواید زیادی دارد. 

10. رفع التهاب سرماخوردگی با دمنوش غنچه گل محمدی

آنتی اکسیدان و ویتامین C فراوان موجود در دمنوش گل محمدی برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید هستند. اگر به دلیل بیماری سرماخوردگی بدن شما ملتهب شده است می‌توانید از دمنوش گل محمدی برای رفع التهابات خود استفاده کنید. دمنوش گل محمدی برای رفع چربی‌های شکم، سیاهی اطراف چشم، جوش و آکنه‌های فراوان پوست نیز مفید است. 

11. دمنوش مفید گل میخک 

برای رفع گرفتگی ریه و تنفس راحت‌تر در دوران سرماخوردگی، می‌توانید دمنوش ادرارآور گل میخک را مصرف کنید. 

12. دمنوش به برای درمان علائم سرماخوردگی

یکی از خوشمزه‌ترین دمنوش‌های گیاهی برای درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی، دمنوش به است. بیماری سرماخوردگی با دمنوش تهیه شده از میوه به، بسیار سریع درمان می‌شود. می‌توانید از به خشک شده یا میوه تازه آن برای درست کردن بهترین دمنوش سرماخوردگی استفاده کنید. دمنوش آرامش بخش میوه به، سیستم گوارش شما را نیز به طور کامل تقویت می‌کند. 

13. دارچین یکی از بهترین دمنوش‌ها برای دوران سرماخوردگی

از گیاه خوش عطر دارچین می‌توان بهترین دمنوش برای سرماخوردگی درست کرد. دارچین خاصیت ضد ویروسی به همراه داشته و سیستم ایمنی بدن را در فصل زمستان تقویت می‌کند. اگر می‌خواهید در هوای سرد دچار بیماری سرماخوردگی نشوید، برای محافظت خود دمنوش دارچین مصرف کنید. دمنوش مفید دارچین تمام دردهای عضلانی شما را زمانی که سرما خورده‌اید، درمان می‌کند. 

14. دمنوش ضدباکتری برگ چای سفید 

برای از بین بردن باکتری‌های مضر در اثر بیماری سرماخوردگی، مصرف دمنوش تهیه شده از برگ چای سفید بسیار مفید است. آنتی اکسیدان فراوان موجود در دمنوش برگ چای سفید سیستم ایمنی شما را به طور کامل تقویت کرده و بدن شما را در برابر سرماخوردگی و گلو درد مقاوم می‌سازد. 

15. گزنه دمنوش برای سرماخوردگی و آبریزش بینی

دمنوش گزنه یکی از مناسب‌ترین نوشیدنی‌های گرم برای درمان سرماخوردگی است. نوشیدنی گرم تهیه شده از گیاه گزنه، بهترین دمنوش برای سرماخوردگی و آبریزش بینی می‌باشد. در این دمنوش ترکیبات آنتی هیستامین وجود دارد، مصرف آن التهاب‌های بینی را کاهش داده و مانع آبریزش بینی می‌شود.به عنوان درمان خانگی گرفتگی بینی در ایام سرماخوردگی می‌توانید دمنوش گزنه را با مقداری عسل نوش جان کنید.

16. دمنوش ضد باکتریایی پونه برای سرماخوردگی

گیاه پونه دارای ترکیبات ضد باکتریایی و ضد التهابی بوده و مصرف آن برای پایین آوردن تب مفید است. برای رفع گلودرد، سردرد، درمان سینوزیت و سرفه می‌توانید دمنوش پونه مصرف کنید. دمنوش تهیه شده از گیاه پونه بهترین دمنوش برای سرماخوردگی است، این نوشیدنی خاصیت تسکین دهندگی داشته و شما با مصرف آن آرام می‌شوید. 

17. دمنوش پرخاصیت عناب

برای درمان سرماخوردگی می‌توانید مقداری آبلیمو را با آب ولرم مخلوط کنید و در آن ۱۲ عدد عناب بیندازید. سپس این ترکیب به دست آمده را درون قوری بریزید و بگذارید بجوشد. بعد از ۱۵ دقیقه دمنوش تهیه شده از عناب برای درمان فوری سرماخوردگی آماده می‌شود. 

18. درمان کردن سرماخوردگی با دمنوش به لیمو

گیاه به لیمو جزو بهترین دمنوش‌ها برای برطرف کردن علائم سرماخوردگی می‌باشد. می‌توانید با چند برگ از گیاه به‌لیمو، عسل و مقداری آب ولرم بهترین دمنوش را برای درمان سرماخوردگی خود درست کنید. راه های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی را در مقالات دیگر ما بخوانید.

19. دمنوش مفید و پرخاصیت شیرین بیان

دمنوش تهیه شده از گیاه شیرین بیان برای مبارزه با ویروس‌های بدن فوق العاده مفید است. با مصرف دمنوش شیرین بیان می‌توانید گلودردهای خفیف و شدید خود را درمان کنید، زیرا این گیاه خاصیت ضد التهابی داشته و همانند یک مسکن طبیعی عمل می‌کند. 

20. دمنوش مفید زردچوبه

یکی از دمنوش‌های مخصوص برای برطرف کردن بیماری سرماخوردگی، دمنوش ضد التهاب زردچوبه می‌باشد. برای تسکین درد گلو می‌توانید از دمنوش زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه خاصیت ضد میکروبی داشته و سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است. برای بهبود سریع‌تر و رفع تمام عفونت‌های بدن، دمنوش زردچوبه فواید بسیار زیادی دارد. 

سخن آخر 

دمنوش‌های مفید گیاهی فراوانی هستند که علائم سرماخوردگی را کاهش داده و سبب آرامش شما در دوران بیماری می‌شوند. با نوشیدنی‌های گرم تهیه شده از گیاهان پرخاصیت می‌توانید علائم بیماری سرماخوردگی را در بدن خود کاهش داده و زودتر بهبود یابید. برای طعم‌دار کردن انواع دمنوش سرماخوردگی تهیه شده از گیاهان مختلف، می‌توانید از مقداری عسل طبیعی استفاده کنید. 

هر فردی با توجه به مقاومت سیستم ایمنی که دارد، با شدت متفاوتی به بیماری سرماخوردگی مبتلا می‌شود. دمنوش‌های متنوع گیاهی برای بالا بردن مقاومت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و اثربخش هستند. با شناخت بهترین دمنوش‌های گیاهی برای درمان سرماخوردگی، می‌توانید به جای مصرف داروهای مضر شیمیایی، از این دمنوش‌های پرخاصیت استفاده کنید. 
 

کد خبر 54672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =