با تاخیر سه ماهه؛ ثبت برنامه تولید ۱۴۰۵ در سامانه تجارت فعال شد

براساس مصوبات کمیته ارزی وزارت صمت، امکان ثبت سند «برنامه تولید ۱۴۰۵» درسامانه جامع تجارت برای مشمولان فراهم شد.

مطابق اطلاعیه تجارت داخلی، این امکان برای واحدهای تولیدی زیرمجموعه وزارت صمت که بر اساس فرمول فصل تابستان (حداکثر سابقه واردات دو سال گذشته) مشمول دریافت سهمیه نشده‌اند، فراهم شده است.

بر این اساس، واحدهای مشمول می‌توانند با ثبت سند برنامه تولید در سامانه جامع تجارت، فرآیند دریافت سهمیه ارزی خود را آغاز کنند.

 در حال حاضر امکان ثبت این سند برای واحدهایی که در تابستان ۱۴۰۵ سهمیه تولیدی دریافت کرده‌اند، وجود ندارد؛ چراکه سهمیه این واحدها به‌صورت خودکار و بر مبنای حداکثر سابقه واردات دو سال گذشته محاسبه و اعمال شده است.

 اسناد ثبت‌شده پس از ثبت توسط متقاضی، در سه مرحله شامل تأیید اولیه توسط ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بررسی و تأیید نهایی توسط دفاتر تخصصی مربوطه و در نهایت تخصیص سهمیه توسط معاونت‌های تخصصی ذی‌ربط مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

همچنین پس از طی مراحل بررسی و تأیید، برای واحدهای مشمول حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت مندرج در پروانه بهره‌برداری به‌عنوان سهمیه ارزی فصل تابستان تعیین و در سامانه اعمال خواهد شد./تسنیم

کد مطلب 57054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =