مجمع عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، روز گذشته برگزار و در جریان این نشست اعضای هیات رئیسه جدید برای مدت 3 سال انتخاب شدند.

مجمع عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC ) روز گذشته برگزار شد و در جریان این نشست از بین داوطلبان، عضویت در هیات رئیسه ایت اتاق، غلامحسین شافعی، مسعود خوانساری، حسین سلاح ورزی، سید حسین سلیمی، محمد کریمی، علی صالح‌آبادی و کوروش پرویزیان به‌عنوان اعضای هیات رئیسه جدید ICC برای مدت 3 سال انتخاب شدند.

غلامحسین شافعی، رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC ) در ابتدای این نشست با تأکید بر نقش اثرگذار اتاق بازرگانی بین‌المللی در توانمندی بین‌المللی و تسهیل تجارت فرامرزی برای بخش خصوصی، همکاری­ های کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، ICC پاریس و اتاق‌­های بازرگانی سراسر کشور را بسیار حائز اهمیت دانست.

رئیس اتاق ایران همچنین ضمن قدردانی از اقدامات دبیر کل کمیته ایرانی ICC اظهار کرد: ارتباط گسترده با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، فعالان اقتصادی و کمیته‌های ملی سایر کشورها می‌تواند در افزایش تعاملات و اطلاع‌رسانی درزمینهٔ مسائل بین‌المللی و همچنین تدوین سیاست‌گذاری‌ها مؤثر باشد.

در ادامه این نشست، محمد خزاعی ضمن ارائه گزارشی از برنامه تدوین‌شده سال 1399 و همچنین تنظیم بودجه متناسب با آن برای اعضای شورا اظهار کرد: برنامه‌وبودجه تدوینی که به تصویب هیئت‌رئیسه رسیده، دارای 4 هدف عمده است که عبارت‌اند از: توسعه روابط بین‌المللی کمیته ایرانی، توسعه روابط با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و تشکل‌های اقتصادی، افزایش توانمندی‌های بین‌المللی و آموزش اتاق‌های کشور و اعضای کمیته ایرانی و افزایش توانمندی فنی و کارایی کمیته ایرانی، کارشناسی و بازدهی کمیسیون‌های آن و بهره‌وری‌های آموزشی.

او همچنین با تأکید بر توسعه روابط بین‌المللی با اشاره به تماس‌ها و گفت‌وگوهای انجام‌شده در چند ماه اخیر با دبیر کل و مقامات ICC به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی انجام‌شده برای ارتباط بیشتر با کمیته‌های ملی سایر کشورها از سوی کمیته ایرانی و اتاق‌های سراسر کشور اشاره کرد و به تشریح برنامه‌هایی پرداخت که در دستور کار ICC برای سال جاری و آینده قرار دارد.

خزاعی در همین ارتباط همکاری کلیه اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور با کمیته ایرانی ICC را موردتوجه قرارداد که با حمایت رئیس اتاق ایران و پیگیری‌های صورت گرفته، کمیته ایرانی در 34 اتاق کشور دارای نمایندگان رابط مطلع است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اولین جلسه این نمایندگان و رابطان ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند به همکاری بیشتر اتاق‌های بازرگانی با یکدیگر و افزایش تعاملات بین‌المللی بیانجامد.

کد خبر 63b0eeb9c81247bd83dab0d719329a7a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =