کشاورزی> مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام گفت: دامداران از ابتدای تیرماه سال گذشته موفق به دریافت مابه التفاوت ۲۱۰ تا ۲۳۰ تومانی نرخ شیرخام خود از قیمت مصوب نشده‌اند.


محمد جواد وکیل گیلانی گفت: عدم پرداخت ما به التفاوت نرخ 1440 تومانی هرکیلوگرم شیر خام دامداران از تیرماه سال گذشته ادامه دارد.

مدیرعامل مرکز همکاری های امور دام ادامه داد: این مابه التفاوت نرخ شیر خام در یک سال حدود 1500 میلیارد تومان است که فعالان این بخش در 11 ماه گذشته موفق به دریافت این پول نشده‌اند.

وکیل گیلانی یادآورشد: مسئولان ذی ربط مشکلی در ارتباط با پذیرش حقانیت دامداران برای دریافت مابه التفاوت نرخ شیرخام  ندارند اما منابعی نیز برای پرداخت این پول در نظر گرفته نشده است.

وکیل گیلانی تصریح کرد: دولت برای جلوگیری از افزایش نرخ شیر خام در سه ماه ابتدایی سال گذشته  300 میلیارد تومان به حساب دامداران واریز کرد که این مبلغ مابه التفاوت هزینه‌های آنها را به طور کامل جبران نکرد.

وی اظهارداشت: نرخ مصوب هر کیلوگرم شیر خام  1440 تومان است که دامداران در حال حاضر هر کیلوگرم شیر خام را به قیمت 1200 تا 1230 تومان به صنایع لبنی می فروشند.

مدیرعامل مرکز همکاری‌های اموردام گفت: برای پیگیری این موضوع با معاونت اجرایی ریاست جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی، دبیرستاد تنظیم بازار و معاونت اموردام وزارت جهاد کشاورزی رایزنی و نامه نگاری صورت گرفته اما تا به امروز در مقام اجرا پول دامدارن به حساب آنها واریز نشده است.
باقری عضو ستاد تنظیم بازار نیز در این باره به خبرنگار تسنیم گفت که هنوز به جمع بندی درباره نحوه تامین ما به التفاوت نرخ شیرخام دامداران نرسیده‌ایم.

منبع:تسنیم
کد خبر 6649f38ada874f7bb4fe7a7bb3eaf4de

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =