شاهرخ ظهیری - مشاور کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران

یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواسته است که جهاد کشاورزی، میوه شب یلدا را کنترل کند. بنابراین نقش بخش خصوصی در کوچک کردن دولت در کجاست؟  دولت معتقد است 90% امور مردم باید به خودشان سپرده شود و دولت نقش حاکمیتی خود را بازی کند. اگر وزارت جهاد کشاورزی باید قیمت میوه را کنترل کند، مگر کشت آن را وزارت جهاد کشاورزی انجام داده است که قیمت محصول آن را هم خود جهاد کشاورزی باید تعیین کند.
سؤال دیگری که مطرح است، آیا وزارت جهاد کشاورزی مسئول نظارت بر کشت و کشاورزی کشور است یا کار وزارت بازرگانی و تنظیم بازار هم باید انجام دهد.
نقش عرضه و تقاضا که تعیین کننده قیمت هر محصول است در کجا ست؟ شایسته است که نمایندگان محترم از دولت بخواهند مشکلات را از سر راه تولید بردارند راه¬های صادراتی را هموار کنند بنادر کشور را برای صادرات مجهز نمایند.
   دولت تا به حال در مورد کنترل قیمت ها هیچگاه موفق نبوده است که حالا برای شب یلدا بتواند قیمت را کنترل کند. این طور پیشنهادات نشان می دهد که ما هنوز برای ساده ترین کارمان از دولت می خواهیم برایمان انجام دهد و کاری که به راحتی خود بخش خصوصی بتواند برنامه ریزی کند و به انجام برساند وقتی از دولت انتظار داریم و او هم نمی تواند، بعد دولت را متهم می کنیم که کارها انجام نشده و نمی شود. در حالی که این انتقاد به بخش خصوصی وارد است که چرا و چگونه باید هر روز همه مسائل عادی و جاری را از دولت بخواهیم. آیا وزارت جهاد کشاورزی باید به افزایش تولید فکر کند و برنامه¬ریزی نماید یا شب یلدا مواظب باشد که میوه گران نشود؟
کد خبر 87c7f066cbe447c6bd22b9b92f9cc8a1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =