پس از پایان یافتن مصوبه ستاد تدابیر ویژه برای عوارض صادراتی ۸ قلم کالا شورای اقتصاد امروز عوارض جدید صادراتی این کالاها را مشخص کرد که در این میان عوارض صادراتی سالامبور گوسفندی برداشته شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، شورای اقتصاد صبح امروز با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و بالاخره پیگیری‌ اعضای اتاق بازرگانی و شافعی رییس اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی نتیجه داد و تکلیف چند قلم کالای صادراتی که پیشتر توسط وزارت صنعت معدن و تجارت درخواست عوارض صادراتی شده بود، روشن شد.

محمد لاهوتی نایب رئیس کنفدراسیون صادرات در مورد وضع عوارض صادراتی جدید به خبرنگار فارس گفت: صادرات پوست خام بزی، گوسفندی ، گاوی و همچنین سالامبور و وتبلو بزی از حدود 30 گذشته تا کنون ممنوع و غیر قابل صدور بوده است، ولی از طرفی بر اساس قانون برنامه پنجم کشور هرگونه ممنوعیت صادراتی منع شد و دولت در راستای اجرای دقیق قانون برنامه پنجم چند قلم کالای ذکر شده را از فهرست ممنوعیت صادراتی خارج و با تعیین عوارض ، صادرات آن را آزاد کرد.

وی با بیان اینکه از سال اواسط سال 91 با تصمیم ستاد تدابیر ویژه ممنوعیت صادراتی وت بلوی بزی و سالامبور گوسفندی برداشته شد و صادرات با اخذ عوارض صادراتی امکانپذیر شد و در طی دو سال بالغ بر 35 میلیارد تومان عوارض از این دو قلم صادراتی اخذ شده است.

لاهوتی تصریح کرد: با توجه به اینکه مصوبات ستاد تدابیر ویژه تنها یک سال اعتبار دارد،‌ خرداد ماه امسال اعتبار این مصوبه پایان یافت و وضع عوارض صادراتی جدید بر عهده شورای اقتصاد گذاشته شد که امروز تعیین تکلیف شد.

فهرست عوارض صادارتی مصوب شورای اقتصاد به شرح زیر است:

پوست خام گوسفندی       با پرداخت عوارض صادراتی به‌میزان  50 درصد

پوست خام بزی                با پرداخت عوارض صادراتی به‌میزان   50 درصد

پوست خام گاوی              با پرداخت عوارض صادراتی به‌میزان  50 درصد

سالامبور گوسفندی          بدون عوارض و صفر درصد

وتبلو گوسفندی               بدون عوارض و صفر درصد

سالامبور بزی                  عوارض صادراتی 30 درصد

وت‌بلو بزی                        عوارض صادراتی 20 درصد
کد خبر 9560602e98a64cb88dcad4a4d9a7b854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =