کشاورزی> وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به خبری با عنوان« انحصار واردارت رسمی ۴ قلم میوه در دست افراد خاص» اعلام کرد: برای جلوگیری از هر گونه انحصار چهار قلم میوه گرمسیری همه افراد حقیقی و حقوقی بدون اخذ مجوز از وزارت جهاد می توانند اقدام به واردات کنند.

سخنگوی اتحادیه بارفروشان با عنوان« انحصار واردات 4 قلم میوه در دست افراد خاص» منتشر شد که وزارت جهاد کشاورزی به آن واکنش نشان داد.

در توضیحات این وزارتخانه آمده است: پیرو اطلاع رسانی های قبلی و مکرر، ممنوعیت واردات میوه‌ ،به جز میوه‌های گرمسیری که در داخل زمینه تولید برای عرضه در سطح ملی نیست‌، از سیاست‌های اصولی وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید جهت حمایت از تولید داخلی می‌باشد. در این ارتباط فقط واردات میوه‌های موز، آناناس، نارگیل و انبه مجاز می‌باشد و به منظور جلوگیری از هر گونه انحصار و رقابتی نمودن امر واردات این چهار نوع میوه با رعایت اصول قرنطینه‌ای، نیاز به هیچ‌گونه مجوز و مراجعه‌ایی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی واردات که دارای صلاحیت‌های لازم هستند می‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات به واردات آنها اقدام نمایند.

لذا وجود انحصار در واردات این میوه‌ها تکذیب می‌گردد و از آن رسانه انتظار می‌رود با توجه به سیاست‌های کلی نظام در زمینه حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی روشنگری لازم را در این خصوص به عمل آورد و با وزارت جهاد کشاورزی در جریان اطلاع‌رسانی صحیح همراهی نموده تا این سیاست‌های اصولی با نشر اظهارنظرهای غیرواقعی و کذب مخدوش نگردد.


منبع:فارس
کد خبر a844ea69053d487dbacbec57703795dc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =