کشاورزی> وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه مرغ در دولت تدبیر و امید گران نشده است، گفت:مردم نباید مرغ را به قیمت ۸ و ۹ هزار تومان که می‌گویند در مغازه‌ها وجود دارد، خریداری کنند.مرغ گرم به قیمت ۶۹۸۰ تومان در میادین تره بار عرضه می شود.

 محمود حجتی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه درباره تنظیم بازار محصولات کشاورزی در شب عید گفت: ستاد تنظیم بازار مانند سال‌های گذشته سیاست‌های مرتبط با خرید و تامین میوه شب عید را در دستور کار داشته است.

وی ادامه داد: سازمان تعاونی روستایی میوه شب عید را که شامل پرتقال و سیب بوده خریداری کرده و هیچگونه دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد. قیمت‌گذاری همانند همیشه از سوی ستاد تنظیم بازار خواهد بود که یک هفته به پایان سال اعلام خواهد شد و همچنین میوه به اندازه کافی به بازار عرضه می‌شود.

حجتی با تاکید بر اینکه هر ساله یک جو روانی در کشور مبنی بر کمبود میوه شب عید ایجاد می‌شود، اظهار کرد: 4 درصد تولید مرکبات جهان در کشور ما تولید می‌شود و جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا است. بنابراین هیچگونه کسری در این زمینه وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک میلیون تن سیب اضافه بر نیاز مردم در کشور وجود دارد تاکید کرد: به جای ایجاد جو روانی درباره افزایش قیمت‌ها و کمبود محصولات شب عید باید به فکر صادرات و فاسد نشدن این میزان محصول باشیم.

وی بیان کرد: در مورد کیوی باید بگوییم اضافه بر نیاز بازار تولید داشته‌ایم و زمینه برای صادرات وجود دارد.

حجتی ادامه داد: امسال ظرفیت مازاد تولید سایر محصولات کشاورزی مانند مرغ و تخم‌مرغ داشتیم که در 10 ماهه گذشته 66 هزار تن صادرات مرغ داشتیم که 46 درصد از نظر وزنی نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در مورد تخم‌مرغ نیز 61 هزار تن در 10 ماهه گذشته صادر داشته‌ایم که باز هم نسبت به سال قبل 65 درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت برای صادرات بیش از 500 هزار تن مرغ در کشور وجود دارد، بیان کرد: مردم نباید مرغ را به قیمت 8 و 9 هزار تومان که می‌گویند در مغازه‌ها وجود دارد، خریداری کنند در حال حاضر مرغ به قیمت 6 هزار و 980 تومان به صورت گرم در تره‌بار و میادین توزیع شده است و مرغ منجمد نیز 5 هزار و 900 تومان در میادین تره‌بار به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کمبود محصولات پروتئینی در بازار وجود ندارد، افزود: در میدان بهمن تهران که توزیع‌کننده مواد پروتئینی است به هر میزان که مصرف‌کننده بخواهد مواد پروتئینی وجود دارد، بنابراین باید بگویم در شرایطی که مرغ به قیمت 7 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد، قیمت مناسبی است و از آغاز این دولت تاکنون قیمت مرغ افزایش نیافته است. دولت تدبیر زمانی که به روی کار آمد قیمت مرغ نوسانی بین 6 هزار و 700 تا 7 هزار و 200 داشته است، بنابراین مرغ افزایش قیمت نداشته است.

منبع:تسنیم
کد خبر bb03303563ba4c3fbf82441ec514640a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =