رییس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی رضوی از ممانعت ورود مرغ‌های انبار شده در شرکت پشتیبانی امور دام به بازار خبر داد.

محمد مظفری اظهار کرد: مرغ گرمی که وارد بازار می‌شود پاسخگوی نیاز مردم است و به این دلیل در حال حاضر از ورود مرغ‌های انباشته شده در شرکت پشتیبانی به بازار ممانعت شده و قرار است مرغ‌ها توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در بین نیازمندان توزیع شود.

وی با بیان اینکه همواره خطر ورود مرغ‌های انبار شده در شرکت پشتیبانی امور دام به بازار و در نتیجه کاهش قیمت‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در دو ماه گذشته با مازاد تولید مرغ روبه‌رو بودیم و قیمت‌ها طوری بود که تولیدکنندگان اغلب متضرر می‌شدند و با این وضعیت در حال حاضر تنها راه نجات صنعت مرغ روی آوردن به صادرات است.

مظفری در خصوص قانون جدیدی که شرکت پشتیبانی امور دام برای دریافت مرغ از تولیدکنندگان لحاظ کرده است، بیان کرد: این شرکت که طبق دستور دولت، مازاد تولید مرغ را از تولیدکنندگان دریافت می‌کنند برای عقد قراردادها تضمین 10 درصدی از تولیدکنندگاه می‌خواهد، این در حالی است که تولیدکنندگان برای تحویل مرغ خود به شرکت پشتیبانی از این شرکت طلبکار می‌شوند و نه تنها نباید تضمینی بدهند بلکه باید تضمین نیز دریافت کنند، تاکنون برای رفع این مشکل مکاتباتی انجام شده اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تحریم روسیه از سوی برخی کشورها، بیان کرد: روسیه دارای بازار وسیع و ظرفیت بالایی است و صادرات مرغ به این کشور تنها راه نجات صنعت مرغ است. تاکنون به روسیه صادراتی نداشته‌ایم چرا که این کشور دارای ضوابط بهداشتی خاصی است و با وجود تلاش اتحادیه‌های مربوطه و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان هنوز توفیقی در این خصوص حاصل نشده است.

منبع:ایسنا
کد خبر be531401984d4ee296bda0483c7ad25e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =