فود پرس –  در صورت تصویب استاندارد خمیر مرغ، کارخانجات فرآورده های گوشتی قادرند خمیرمرغ کاملا سالم  و بهداشتی تولید کنند.

به گزارش فود پرس، مجید افلاکی دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه فرآورده های گوشتی «رباط» ضمن بیان مطلب فوق افزود: کارخانجات فرآورده های گوشتی به دستگاه وکیوم مجهز شده اند و از این پس قادر خواهند بود در صورتی که کشتارگاه ها از خط دو استفاده نکنند خمیر مرغ سالم و بهداشتی را تولید نمایند.
وی خاطرنشان کرد: مهم ترین ایراد سازمانهای نظارتی در خصوص تولید خمیر مرغ، آلایش درون شکمی مرغ است که با استفاده از این دستگاه ها می توان سلامت کامل خمیر مرغ تولیدی را تضمین کرد.
دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی با بیان اینکه کلیه کشتارگاه ها با نظارت سازمان دامپزشکی فعالیت می کنند گفت: تمامی مرغ های موجود در سطح کشور با نظارت سازمان دامپزشکی تولید و توزیع می شود و هیچ مرغی با امحاء و احشاء نمی تواند از کشتارگاه ها خارج شود.
وی افزود: در حال حاضر نیمی از کشتارگاه های کشور مجهز به خط دو هستند و قادرند در صورت اجرای درست مراحل کار، شکم مرغ را به طور کامل تخلیه کنند.
افلاکی با بیان اینکه بیش از 20درصد گوشت مرغ به هنگام جداسازی قطعات در لاشه باقی می ماند گفت: جداسازی گوشت مرغ به روش مکانیکی (MDM) و تولید خمیر مرغ در اکثر کشورهای جهان  انجام می شود و نباید اجازه داد با برخوردهای سلیقه ای این سرمایه ملی نابود شود.

جایگزینی سویا به جای خمیر مرغ عملی نیست
همچنین رمضان فلاحتی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه برخی از مسوولان بدون هیچ گونه جلسه ای با تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی و حتی بازدید از کارخانجات، با برخوردهای سلیقه ای صنعت فرآورده های گوشتی را با مشکل مواجه کرده اند.
وی با بیان اینکه اجرای نادرست قوانین منجر به بروز مشکل در کشور شده است افزود: قانون خوب نیازمند نظارت دقیق است تا بتوان محصول با کیفیتی در کشور تولید کرد.
فلاحتی در پاسخ به سوال خبرنگار فود پرس در خصوص بحث جایگزینی پروتئین سویا به جای خمیر مرغ گفت: این موضوع از لحاظ فنی قابلیت اجرا ندارد زیرا حد مجاز استفاده از پروتئین سویا در محصولات فرآورده های گوشتی حدود سه درصد است و استفاده بیش از این اندازه، باعث کاهش کیفیت محصول نهایی می شود.
کد خبر ce7d56b041a242338b20eada6dc1c022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =