کشاورزی> در حالی که تولید‌کنندگان کودهای شیمیایی معتقدند وزارت جهاد کشاورزی با واردات انبوه این محصول، به تولید‌کنندگان بی‌توجهی کرده‌ است وزارت کشاورزی اعلام کرد که حدود 11 درصد از کود کشاورزی مورد نیاز را وارد و مابقی را از تولید‌کنندگان داخلی خریداری کرده است.

محسن سیروس - عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان کودهای کشاورزی - اظهار کرده که سال گذشته 500 میلیون دلار کود شیمیایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی از خارج خریداری و به کشور وارد شد در حالی که دولت می‌تواند به جای واردات انبوه کود شیمیایی کشاورزی از 300 کارخانه تولیدی رو به تعطیلی در کشور که توانایی تامین بیش از 50 درصد نیاز داخلی را دارند حمایت ‌کند.

این ادعا در حالی مطرح شده که عباس کشاورز - معاون وزیر جهاد کشاورزی - به ایسنا اعلام کرد: از نیاز 5.3 میلیون تنی کشور به کودهای شیمیایی کشاورزی کمتر از 600 هزار تن آن وارد و مابقی آن از منابع تولید داخلی تامین شده است.

وی با بیان این‌که میزان واردات کودهای شیمیایی کشاورزی حدود 11 درصد است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی اصل را بر حمایت از تولید‌کنندگان داخلی قرار داده و براین اساس همواره ارتباط خود را با کارخانه‌های پتروشیمی و دیگر کارخانه‌های تولید کود شیمیایی در کشور حفظ کرده است.


منبع:ایسنا
کد خبر d3adbc769c53405d83b63fa1830cf9f5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =