کشاورزی> نخستین دوره معرفی و تجلیل از مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی منتخب فرهنگستان علوم در 14 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

پس از سال‌ها نادیده گرفته شدن مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور، سرانجام گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم، امسال برای نخستین‌بار از مهندسان برگزیده در بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور به پاس تلاش‌ها و خدمات ارزنده علمی و پژوهشی‌شان تجلیل می‌کند.

امسال و در این آیین از محمدعلی آذرپیرا، یونس ابراهیمی، علی‌محمد طهماسبی بیرگانی و عباس کشاورز به‌عنوان منتخبان فرهنگستان علوم در بخش علوم کشاورزی تجلیل خواهد شد.

محمدعلی آذرپیرا

لازم به ذکر است، محمدعلی آذرپیرا متولد 1319 خورشیدی، باغدار نمونه محصول زیتون در سال 1384 از استان فارس شهرستان جهرم با عملکرد 10 هزار و 750 کیلوگرم در هکتار است که از دانشگاه فلوریدا نیز حائز مدرک فوق‌لیسانس گیاهان گرمسیری و نیمه‌گرمسیری (مرکبات) شده و دارای مدرک کارشناسی ارشد باغبانی از دانشگاه تهران است. در کل آذرپیرا سهم پررنگی در توسعه باغ‌های مرکبات مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری داشته است. ضمن آنکه وی نخستین کسی است که عمل پیوند را روی زیتون انجام داد.

یونس ابراهیمی

یونس ابراهیمی متولد 1313 خورشیدی در شهر آستارا و دارای مدرک کارشناسی ارشد باغبانی در رشته میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری از دانشگاه فلوریدا است. وی منصوب به پدر تحقیقات مرکبات و کیوی ایران و رئیس اسبق مؤسسه تحقیقات مرکبات کشور است.

علی‌محمد طهماسبی بیرگانی

علی‌محمد طهماسبی بیرگانی متولد 1346 خورشیدی دکترای بیابان‌زدایی از دانشگاه تهران، رئیس گروه مطالعات دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و دبیر کمیته فنی دفتر امور بیابان است.

عباس کشاورز

عباس کشاورز، متولد 1325 و دارای مدرک کارشناسی ارشد آبیاری و آبادانی از دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است که هم‌اکنون معاون زراعی وزارت جهاد کشاورزی است.

حداقل شرایط لازم برای پذیرش اولیه از سوی فرهنگستان علوم، داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی از دانشگاه‌های داخلی یا خارجی، داشتن حسن شهرت در زمینه‌های اخلاق مهندسی، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و فعالیت‌های مرتبط با امور کشاورزی و منابع طبیعی به تشخیص شاخه ذی‌ربط و گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم و داشتن حداقل 20 سال سابقه فعالیت در زمینه‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی است.

قرار بر این است که گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم در 14 اسفندماه سال جاری طی مراسمی از این افراد تجلیل کند.

منبع:ایانا
کد خبر e03d6d60dee84fda980e2d2be7faaa4f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =