کشاورزی> شش نفر از میان 30 نامزد سهمیه کرسی‌های کشاورزی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، پس از بررسی نهایی برنامه‌ها و دیدگاه‌های آنها ظرف 48 ساعت آینده انتخاب و به اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران پیشنهاد می‌شود.


رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، با اعلام این خبر گفت: این شش نفر فارغ از اینکه عضو چه ائتلافی هستند، با توجه به معیارها و شاخص‌های مدنظر این سازمان انتخاب و پیشنهاد خواهند شد.

علیرضا بزرگی با بیان اینکه شناخت از حوزه کشاورزی، بازرگانی، ظرفیت‌های قانونی اتاق، سوابق اجرایی و نگاه علمی و فنی به بخش کشاورزی جزو شاخص‌های بررسی و انتخاب گزینه‌های مدنظر و پیشنهادی این سازمان هستند، افزود: نتیجه نهایی بررسی 30 گزینه کاندیدای بخش کشاورزی اتاق تهران، حداکثر طی 48 ساعت آینده نهایی و اعلام خواهد شد.

وی در واکنش به این پرسش ایانا که آیا موضع‌گیری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران با توجه به نزدیکی روز برگزاری انتخابات دیرهنگام نبوده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که انتخابات پارلمان بخش خصوصی انتخاباتی صنفی است؛ بیشتر شرکت‌کنندگان در روزهای پایانی مبادرت به شناسایی و انتخاب نامزدهای انتخاباتی خود در هر دوره می‌کنند تا پس از اطلاع از نگاه و شناخت آنها نسبت به حوزه اقتصادی تصمیم‌گیری کنند.

بزرگی درباره انگیزه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران از ورود به هشتمین دوره انتخابات اتاق اعلام کرد: از آنجا که در قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، این سازمان تخصصی و فنی در حوزه کشاورزی وظیفه کمک به توسعه این بخش را دارند، سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران با اعلام موضع در این انتخابات، می‌کوشد به اصطلاح این باور نادرست از سازمان نظام مهندسی که این سازمان را فقط برای مهندسان کشاورزی برمی‌شمارد، همت گمارد.

به گفته وی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، سازمانی برای مهندسی تولید از مزرعه تا سفره است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، مهندسی فرآیند بازار و بازرگانی در حوزه کشاورزی را یکی از انگیزه‌های اصلی حضور سازمان در مجامع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر مرتبط اعلام کرد و ادامه داد: در همین راستا، سازمان در مواردی که امکان حضور در آن مجامع یا تشکل‌ها را نداشته باشد، به هم‌اندیشی و حضور و کمک افراد صاحب‌نظر و توانا در آن مجامع بازرگانی کشاورزی اقدام می‌ورزد.

بزرگی با اظهار خشنودی از اینکه در دوره جدید اتاق، شش کرسی به بخش کشاورزی اختصاص داده شده، اظهار امیدواری کرد تا با حضور هیئت نمایندگان جدید، این سهمیه با توجه به سهم 23 درصدی کشاورزی در اشتغال و 13 درصدی در تولید ناخالص ملی افزایش یابد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگار ایانا مبنی بر اینکه آیا سازمان نظام مهندسی کشاورزی نگران دلخوری احتمالی 24 کاندید دیگر بخش کشاورزی نیست، تصریح کرد: در کنار شاخص‌های مورد نظر این سازمان و در عین احترام به 30 نامزد کرسی‌های کشاورزی اتاق تهران، در جمع‌بندی و اعلام نهایی نام شش نامزد پیشنهادی، تنوع تخصص‌ها از حیث‌های مختلف کشاورزی نیز مورد توجه است.

بزرگی یادآور شد: این سازمان فارغ از نتیجه انتخابات پیش رو در 18 اسفندماه جاری، هر 30 نامزد را محترم می‌داند و پس از انتخابات نیز از نقطه‌نظرات مشورتی آنها در سازمان استفاده خواهد کرد.
کد خبر f92b6b6715964924a0a17d916707649b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامرضا پورشعبان ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    سازمان نظام مهندسي بايد در هر انتخاباتي كه بتوانند جايگاه واقعي مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي را نشان دهد و اين بخش را از كوتوله گي خارج نمايد وارد گردد كه اين امر، امر پسنديده اي است.