اسفندیار ابوالحسن‌زاده گفت: بر اساس ارزش‌یابی پژوهشکده غلات کشور که به صورت ماهیانه انجام می‌شود، مشکلی از بابت کیفیت گندم، آرد و نان استان وجود ندارد. بحث ما با کارخانه‌هایی که بابت بی‌کیفیتی گندم‌ها اعتراض دارند، این است که مغز گندم را نول‌کشی کرده و بعد می‌گویند کیفیت گندم‌ها پایین است.

             
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار غلات نیوز عنوان کرد: متأسفانه کارخانه‌های استان از منظر خودشان به گندم نگاه می‌کنند و درخواستشان این است که یا به گندم وارداتی دسترسی داشته باشند و یا گندم استان‌های خوزستان و گلستان در اختیارشان قرار گیرد. 

اما این مسأله مستلزم آن است که بی‌کیفیتی گندم‌های محلی آذربایجان شرقی از سوی پژوهشکده غلات تأیید شود و آنها اعلام کنند که گندم استان، استانداردهای لازم را ندارد. این در حالی است که هرماه نمونه‌های گندم، آرد و نان استاناز سوی پژوهشکده غلات کشور ارزیابی می‌شود و بر اساس نتایج آزمایش‌ها مشکلی از بابت کیفیت گندم، آرد و نان در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: بحث ما با کارخانه‌های استان این است که از یک طرف مغز گندم را نول‌کشی کرده و از طرف دیگر می‌گویند کیفیت گندم‌ها پایین است.
ابوالحسن‌زاده افزود: متأسفانه چون در سال جاری با خشکسالی در سطح استان مواجه بوده‌ایم، این ذهنیت در میان کارخانه‌های استان وجود دارد که شایدوضعیت کیفی گندم‌های سال جاری در حد استانداردهای لازم نباشد. این مسأله فعلاً فقط در حد حرف بوده و هنوز چیزی تأیید نشده است و باید نمونه گندم سال جاری استان در پژوهشکده غلات آزمایش شود و در صورت تأیید بی‌کیفیتی از سوی آنها، گندم استان‌های دیگر جهت اختلاط در اختیار کارخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت غله استان آذربایجان شرقی در خاتمه گفت: هرساله در صورت نیاز، گندم سایر استان‌های کشور جهت اختلاط به آذربایجان شرقی فرستاده می‌شود ضمن اینکه گندم‌های شمال استان از وضعیت کیفی ایده‌آلی برخوردارند.

کد خبر fab30c4057944e3ca91c82b0ed918132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =