مواد غذایی> خبرگزاری رویترز بر اساس گزارش سازمان کشاورزی و خواربار جهانی (فائو) اعلام کرد، شاخص قیمت مواد غذایی فائو در ماه مارس اندکی افزایش یافت، زیرا قیمت شکر و روغن نباتی بیش از مقدار لازم برای خنثی کردن کاهش قیمت لبنیات بالا رفت.

شاخص قیمت مواد غذایی فائو که تغییرات ماهانه قیمت مجموعه ای از مواد غذایی شامل غلات، محصولات لبنی، گوشت و شکر را اندازه می گیرد، در ماه مارس (11 اسفند 94 تا 12 فروردین 95) به 151 رسید. اندازه این شاخص در ماه گذشته (فوریه) 149.5 بود.
با این حال، اندازه شاخص قیمت مواد غذایی فائو پس از تجربه چهار کاهش متوالی سالانه، در ماه مارس نزدیک کمترین مقدار آن در هفت سال گذشته باقی ماند.
فائو همچنین میزان تولید غلات را در سال 17-2016 دو میلیارد و 521 میلیون تن برآورد کرد که چهار میلیون تن کمتر از سال پیش خواهد بود، لیکن سومین رکورد جهانی تولید غلات محسوب می شود.
بنا به اعلام فائو، در ماه مارس 2016، قیمت مواد غذایی در بازارهای جهانی تقریبا 12درصد کمتر از ماه مارس سال گذشته بود.
فائو یک سازمان تخصصی وابسته به سازمان ملل است که در سال 1945 تاسیس شد.
هدف فائو این است که با ترغیب توسعه مداوم روستایی با تاکید بر حفاظت از کشاوزان، تشویق تولید غذا و خودکفایی غذایی و بالا بردن سطح تغذیه به گسترش اقتصاد جهانی کمک کند.
فائو دارای قدرت الزام آور نیست، اما با انجام تحقیقات، انتشار گزارش ها و سازمان دهی کنفرانس ها به دنبال دستیابی به اهدافش است؛ این سازمان کمک های فنی ارائه می دهد، اصلاح بذر انجام می دهد، سرم و واکسن می سازد، و به افزایش محصولات جنگلداری کمک می کند.
برای انجام این برنامه های عملیاتی کمیته های دائمی مانند کمیته های کشاورزی، ماهیگیری، و امنیت جهانی غذا در فائو وجود دارد. این برنامه ها با تقاضای کشورهای میزبان اجرا می شود.
کد خبر ffcfdaaedf7a418fb5b7cd2371c355b7

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =